Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4671

Razlike u čitalačkoj pismenosti kod turskih učenika prema istraživanju PISA 2018: Utjecaj procesa učenja i poučavanja

Harun ŞAHİN orcid id orcid.org/0000-0001-8307-4328 ; Mediterranean University / Akdeniz University, Faculty of Education
Çiğdem Güzle Kayır orcid id orcid.org/0000-0001-5283-2990 ; Mediterranean University / Akdeniz University, Faculty of Education


Puni tekst: engleski pdf 331 Kb

str. 491-525

preuzimanja: 88

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

str. 491-525

preuzimanja: 64

citiraj


Sažetak

Otkrivanje utjecaja procesa učenja i poučavanja na čitalačku pismenost je neophodno jer sam proces podliježe intervenciji s obzirom da je jedan od osnovnih elemenata procesa razvoja kurikula. Svrha je ovoga istraživanja proučiti razlike između škola s visokim i škola s niskim postignućima u Turskoj, a vezano uz proces učenja i poučavanja koristeći se se podatcima iz PISA istraživanja 2018. Rezultati PISA istraživanja 2018. testa čitalačke pismenosti i upitnik za učenike korišteni su kao instrumenti za prikupljanje podataka. Provedene su deskriptivna analiza i binarna logistička regresija. Regresijska analiza ukazala je na to da disciplinirani razredi, transfer znanja, mentalna spremnost i ograničenje mentalnoga napora pozitivno utječu na čitalačku pismenost učenika. S druge strane, odgovarajuća podrška imala je nepovoljan utjecaj na čitalačku pismenost učenika.

Ključne riječi

čitalačka pismenost; PISA 2018; proces učenja i poučavanja

Hrčak ID:

307008

URI

https://hrcak.srce.hr/307008

Datum izdavanja:

28.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 293 *