Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4672

Analiza umjetničkih festivala kao okružja za informalno učenje edukatora koji rade s osobama s invaliditetom: studija slučaja

Rabia Bayındır orcid id orcid.org/0000-0002-0137-3613 ; Mediterranean University / Akdeniz University, Faculty of Education
Adile Emel Sardohan Yıldırım orcid id orcid.org/0000-0002-2393-299X ; Mediterranean University / Akdeniz University, Faculty of Education
Ivan Hromatko orcid id orcid.org/0000-0001-9829-303X ; Trešnjevka Cultural Centre


Puni tekst: engleski pdf 365 Kb

str. 559-599

preuzimanja: 104

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 365 Kb

str. 559-599

preuzimanja: 45

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja bio analizirati umjetničke festivale kao mjesta na kojima se odvija informalno učenje edukatora koji rade s osobama s invaliditetom, a koji su sudjelovali na umjetničkim festivalima Menteatrál i Bounce 2019. godine. Stoga je cilj bio saznati jesu li sudionici stekli iskustvo informalnoga učenja tijekom festivala te je li takvo učenje doprinijelo njihovom osobnom i profesionalnom razvoju. U ovome je istraživanju korištena holistička višestruka studija slučaja. Prikupljeni su podatci od 24 edukatora koji rade s osobama s invaliditetom, a koji su pohađali dva umjetnička festivala, u Češkoj Republici (Menteatrál Festival) i u Sjevernoj Irskoj (Bounce Festival) 2019. godine, u sklopu Erasmus+ projekta. Alati korišteni za prikupljanje podataka obuhvatili su polustrukturirane intervjue, intervjue s fokus-grupama te videozapise. Rezultati su pokazali da su ispitanici umjetničke festivale uglavnom doživjeli kao način inkluzije osoba s invaliditetom i kao priliku za učenje. Može se zaključiti da su edukatori osoba s invaliditetom pokazali empatiju, razvili nove perspektive, postali strpljiviji, vidjeli pozitivan učinak obrazovanja i umjetnosti, postali tolerantniji i otvoreniji za nove ideje, razumjeli drugačije kulture te unaprijedili socijalne vještine tijekom pohađanja ovih umjetničkih festivala. Na kraju, ispitanici su uglavnom naveli da su naučili neke nove metode i tehnike. Stoga bi edukatori osoba s invaliditetom trebali tražiti nove prilike za informalno učenje kako bi razmjenjivali primjere dobre prakse i implementirali nove ideje.

Ključne riječi

edukatori odraslih osoba; informalno učenje; inkluzija; osobe s invaliditetom; umjetnički festivali

Hrčak ID:

307009

URI

https://hrcak.srce.hr/307009

Datum izdavanja:

28.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 285 *