Prethodno priopćenje
Slijedi li međukulturno učenje U - krivulju?
Maja Vidović
orcid.org/0000-0001-6756-3383
; RIT Croatia, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Ovaj empirijski rad se fokusira na oblik i kretanje krivulje međukulturnog učenja. Analizom podataka prikupljenih istraživanjem koje je provedeno na 322 studenta prijediplomskih studija, ovaj rad nastoji pobliže opisati proces stjecanja međukulturnih kompetencija, specifično kulturne inteligencije. Rad opisuje kontekst razvoja kulturne inteligencije pojedinca, s fokusom na prethodno iskustvo u višekulturnom okruženju, prvobitan stupanj kulturne inteligencije te općeniti stupanj entuzijazma za razvoj kulturne inteligencije kroz iskustvo međukulturnog učenja. Najvažniji doprinos ovog rada je spoznaja da međukulturno učenje slijedi
krivulju u obliku slova „U“, tzv. U-krivulju. Razumijevanje krivulje učenja omogućuje dizajn kvalitetnijih programa treninga, prilagođen specifičnim ključnim obilježjima polaznika, a koji mogu imati jači utjecaj na razvoj kulturne inteligencije globalnih talenata. Spoznaja da se svojevrsni kulturni šok može doživjeti već za
vrijeme međukulturnog treninga, vrlo sličan kulturnom šoku pri preseljenju u drugu kulturu, vrijedna je za stručnjake za ljudske potencijale koji se bave obrazovanjem i razvojem. Kvalitetna priprema polaznika može uvelike smanjiti razinu šoka i omogućiti brže i uspješnije međukulturno učenje, odnosno razvoj kulturne inteligencije. Također, rezultati istraživanja su potvrdili da je stopa rasta kulturne inteligencije u korelaciji s početnom kulturnom inteligencijom te također u korelaciji s entuzijazmom za iskustvo međukulturnog učenja.
Ključne riječi
međukulturno učenje; krivulja učenja; kulturna inteligencija; međukulturni trening; međukulturne kompetencije
Hrčak ID:
309502
URI
Datum izdavanja:
1.10.2023.
Posjeta: 481 *