Stručni rad
https://doi.org/10.51650/ezrvs.17.3-4.6
Primjena ChatGPT jezičnog modela umjetne inteligencije u visokom obrazovanju
Zvonimir Klarin
orcid.org/0000-0003-4855-4128
; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik, Hrvatska
*
Tea Livaić
; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Rastući trend korištenja alata umjetne inteligencije u obrazovanju, poput jezičnih modela za generiranje prirodnog teksta, donosi brojne nove mogućnosti i izazove za obrazovne institucije. Uz potencijal za personalizirano učenje, poboljšanje administrativnih procesa i napredak u istraživanju, primjena umjetne inteligencije u obrazovanju otvara vrata inovativnim metodama poučavanja te pruža nove perspektive za razvoj obrazovnih sustava. U kontekstu brzog razvoja tehnologije i sve veće integracije umjetne inteligencije u svakodnevni život, važno je razumjeti kako se ove promjene odražavaju na obrazovnom sektoru. Posebno se to odnosi na korištenje ChatGPT alata umjetne inteligencije u procesu učenja i poučavanja. Cilj ovog rada je istražiti razinu korištenja ChatGPT alata umjetne inteligencije kod studenata i nastavnika na Veleučilištu u Šibeniku. Rad predstavlja rezultate dvaju anketnih upitnika. Prvi upitnik bio je namijenjen studentima, dok je drugi bio usmjeren prema nastavnicima. Rezultati su otkrili da većina studenata na Veleučilištu u Šibeniku poznaje i koristi ChatGPT alat te ocjenjuje dobivene odgovore kao vrlo korisne, ali postoje različiti stavovi o povjerenju u te odgovore. S druge strane, nastavnici su upoznati s ChatGPT alatom, koriste ga u različite svrhe, ali postoji raznolikost u njihovim stavovima o povjerenju u odgovore ovog alata. Važno je napomenuti da većina nastavnika ne potiče studente na korištenje ChatGPT alata i nije ih poučavala o njegovoj upotrebi.
Ključne riječi
ChatGPT; jezični model; umjetna inteligencija; visoko obrazovanje.
Hrčak ID:
312409
URI
Datum izdavanja:
27.12.2023.
Posjeta: 2.463 *