Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21857/mzvkpto5k9

Vršnjačka edukacija učenika srednjih škola o zdravoj prehrani od djetetova rođenja

Marija Čatipović ; Marija Čatipović Specialist Pediatric Clinic, Bjelovar, Croatia; Bjelovar University of Applied Sciences, Department of Nursing, Bjelovar, Croatia
Zrinka Puharić ; Bjelovar University of Applied Sciences, Department of Nursing, Bjelovar, Croatia; Faculty of Dental Medicine and Health, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Ksenija Eljuga ; Bjelovar University of Applied Sciences, Department of Nursing, Bjelovar, Croatia
Goranka Rafaj orcid id orcid.org/0000-0001-9878-3901 ; Bjelovar University of Applied Sciences, Department of Nursing, Bjelovar, Croatia
Paula Čatipović ; Marija Čatipović Specialist Pediatric Clinic, Bjelovar, Croatia


Full text: croatian pdf 389 Kb

page 247-276

downloads: 44

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada potvrditi učinkovitost programa edukacije učenika srednjih škola o zdravoj prehrani novorođenčadi i dojenčadi te male djece. Izrađen je strukturirani program edukacije od četiri nastavna sata o ranoj prehrani djeteta za učenike srednjih škola. Program edukacije predstavljen je Povjerenstvu za zaštitu i promicanje dojenja Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske te je korigiran prema uputama Povjerenstva. U skladu s odobrenjem Ministarstva znanosti i obrazovanja probno je provedena izvaninstitucionalna nastava prema navedenom programu u završnim razredima u tri srednje škole Bjelovarsko-bilogorske županije: Srednja škola Čazma, Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje i Srednja škola August Šenoa Garešnica. Punoljetni učenici osobno su dali informirani pristanak za sudjelovanje u istraživanju, a roditelji za maloljetne učenike. Provoditelji supervizirane vršnjačke edukacije bili su studenti prve i druge godine Stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru. Oni su za takvu aktivnost pripremljeni s pomoću programa edukacije organiziranog na Veleučilištu. Nastava se održavala pod nadzorom supervizora koji su pratili rad studenata edukatora. Učinci edukacije mjereni su validiranim Upitnikom namjera, stavova i znanja učenika i studenata o dojenju (BIAKQ upitnik). Namjere, stavovi i znanje učenika srednjih škola o prirodnoj prehrani novorođenčadi i male djece mjereni su neposredno prije i poslije završetka edukacije, a razlika u rezultatima potvrdila je učinkovitost provedene edukacije.

Keywords

dojenje; edukacija; izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje; učenici srednjih škola

Hrčak ID:

313738

URI

https://hrcak.srce.hr/313738

Publication date:

22.1.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 118 *