Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/mzvkpto5k9
Vršnjačka edukacija učenika srednjih škola o zdravoj prehrani od djetetova rođenja
Marija Čatipović
; Specijalistička pedijatrijska ordinacija mr. sc. Marija Čatipović, dr. med., spec. pedijatar; Bjelovar, Hrvatska; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
*
Zrinka Puharić
; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska; Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera Osijek, Osijek, Hrvatska
*
Ksenija Eljuga
; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Goranka Rafaj
orcid.org/0000-0001-9878-3901
; Veleučilište u Bjelovaru, Stručni studij Sestrinstvo, Bjelovar, Hrvatska
Paula Čatipović
; Specijalistička pedijatrijska ordinacija mr. sc. Marija Čatipović, dr. med., spec. pedijatar; Bjelovar, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj je ovoga rada potvrditi učinkovitost programa edukacije učenika srednjih škola o zdravoj prehrani novorođenčadi i dojenčadi te male djece. Izrađen je strukturirani program edukacije od četiri nastavna sata o ranoj prehrani djeteta za učenike srednjih škola. Program edukacije predstavljen je Povjerenstvu za zaštitu i promicanje dojenja Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske te je korigiran prema uputama Povjerenstva. U skladu s odobrenjem Ministarstva znanosti i obrazovanja probno je provedena izvaninstitucionalna nastava prema navedenom programu u završnim razredima u tri srednje škole Bjelovarsko-bilogorske županije: Srednja škola Čazma, Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje i Srednja škola August Šenoa Garešnica. Punoljetni učenici osobno su dali informirani pristanak za sudjelovanje u istraživanju, a roditelji za maloljetne učenike. Provoditelji supervizirane vršnjačke edukacije bili su studenti prve i druge godine Stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru. Oni su za takvu aktivnost pripremljeni s pomoću programa edukacije organiziranog na Veleučilištu. Nastava se održavala pod nadzorom supervizora koji su pratili rad studenata edukatora. Učinci edukacije mjereni su validiranim Upitnikom namjera, stavova i znanja učenika i studenata o dojenju (BIAKQ upitnik). Namjere, stavovi i znanje učenika srednjih škola o prirodnoj prehrani novorođenčadi i male djece mjereni su neposredno prije i poslije završetka edukacije, a razlika u rezultatima potvrdila je učinkovitost provedene edukacije.
Ključne riječi
dojenje; edukacija; izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje; učenici srednjih škola
Hrčak ID:
313738
URI
Datum izdavanja:
22.1.2024.
Posjeta: 495 *