Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Metodičko-retorički opis i analiza videolekcija snimljenih za potrebe nastave hrvatskoga jezika u virtualnom okruženju

Ivona Novosel
Nika Pulig


Puni tekst: hrvatski pdf 306 Kb

verzije

str. 53-90

preuzimanja: 26

citiraj


Sažetak

U ovom je radu provedena metodičko-retorička analiza videolekcija snimljenih za potrebe poučavanja u virtualnom okruženju nakon što je svijet zahvatila pandemija bolesti COVID-19. U središtu je zanimanja gradivo Hrvatskoga jezika iz predmetnih područja Književnost i stvaralaštvo i Kultura i mediji, namijenjeno srednjoškolskim učenicima. U radu je također uspoređen metodičko-retorički pristup triju predavača zaposlenih na različitim razinama obrazovanja. Tri izdvojene lekcije u kojima se procjenjuju pristup i komunikacijska kompetencija predavača izabrane su kao eprezentativan uzorak. Temeljem provedene analize izdvojene su pozitivne i negativne strane te se upotreba snimljenih videolekcija u praksi dovodi u pitanje. Nastava na daljinu zahtijeva naime mnogo samostalnoga rada učenika, za koji je nužna snažna intrinzična učenička motivacija, što može predstavljati velik, a često i nedostižan izazov mladima na toj obrazovnoj razini.

Ključne riječi

videolekcije; nastava Hrvatskoga jezika; virtualno učenje; metodika; retorika

Hrčak ID:

316096

URI

https://hrcak.srce.hr/316096

Datum izdavanja:

31.12.2023.

Posjeta: 77 *