Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.4965
Samoprocjena kompetentnosti učitelja za inkluzivno poučavanje u uvjetima predpandemijskoga obrazovanja
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Rea Fulgosi Masnjak
; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences
Siniša Opić
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi kako učitelji procjenjuju vlastitu kompetentnost za inkluzivno poučavanje te stupanj pružanja podrške u učenju učenicima s teškoćama. Na uzorku od 263 učitelja iz redovitih osnovnoškolskih ustanova iz središnje Hrvatske primijenjen je upitnik o samoprocjeni kompetentnosti učitelja za inkluzivno poučavanje i pružanje podrške učenicima s teškoćama, koji je konstruiran za potrebe ovoga istraživanja. Rezultati pokazuju da se učitelji ne smatraju kompetentnima za inkluzivno poučavanje, no pružaju podršku u učenju učenicima s teškoćama. Pri tome duljina radnoga staža utječe na samoprocjenu kompetencija za inkluziju. U inferencijalnoj statistici korišten je polistohastički model zaključivanja. Ovakvi nalazi, između ostaloga, ukazuju na potrebu kontinuirane edukacije učitelja za inkluzivno poučavanje, posebice njihovo osnaživanje u izvanrednim životnim okolnostima poput pandemije, kao i na poticanje profesionalnoga razvoja te stjecanje novih kompetencija za inkluzivno poučavanje njih kao neposrednih nositelja odgojno-obrazovnoga rada. U tom smislu, a s ciljem ostvarivanja obrazovanja koje aktivno potiče cjelovit razvoj svakoga učenika, kako je predviđeno u Nacionalnoj strategiji razvoja do 2030. godine, potrebno je provesti reformske procese u sustavu odgoja i obrazovanja.
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje; odgojno-obrazovni djelatnici; samoprocjenjena kompetentnost
Hrčak ID:
316791
URI
Datum izdavanja:
28.3.2024.
Posjeta: 596 *