Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.3
Strani jezik u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju: pregled teorije i istraživanja
Karla Vrček
orcid.org/0009-0009-1525-3872
; Osnovna škola kralja Tomislava, Zagreb
Ivana Cindrić
orcid.org/0000-0001-7281-4431
; Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet
*
Silvija Hanžić Deda
orcid.org/0000-0002-7606-7143
; Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet
* Dopisni autor.
Sažetak
Prikazom teorijskog okvira i primjera relevantnih istraživanja o vrlo ranom usvajanju stranog jezika u svijetu i u Hrvatskoj, cilj je rada podizanje svijesti o pozitivnim učincima učenja engleskog jezika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Teorijska podloga za vrlo rano učenje stranog jezika nadopunjena je opisima suvremenih metoda poučavanja koje su utemeljene na učenju kroz igru, okolini, književnosti i kulturi (kao ključne komponente).
Nadalje, rad daje pregled istraživanja obuhvaćajući osam studija o vrlo ranom usvajanju jezika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. U fokusu analize jest uzorak ispitanika, istraživačke metode i rezultati tih studija. Kriteriji odabira tih studija temelje se na njihovoj relevantnosti za jezična područja spomenuta u teorijskom dijelu. Analizom postaje očito da istraživači koriste kombinaciju metoda prilagođenih dobi i djetetu prijateljskih kvantitativnih i kvalitativnih metoda. Iako zbog malih uzoraka ispitanika spomenuta istraživanja možda ne podržavaju generalizaciju, njihovi rezultati dosljedno pokazuju pozitivan utjecaj metode odnosno pristupa Potpuni tjelesni odgovor (engl. Total Physical Response), glazbe, književnosti, integriranog i projektnog učenja, kao i digitalizacije na usvajanje rječnika i vještine rane pismenosti djece rane i predškolske dobi.
Ključne riječi
engleski kao strani jezik; rani i predškolski odgoj i obrazovanje; vrlo rano usvajanje jezika
Hrčak ID:
317982
URI
Datum izdavanja:
17.6.2024.
Posjeta: 734 *