Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.03

STAVOVI ODGOJNO-OBRAZOVNIH DJELATNIKA O PRISUTNIM IDEALIMA U ODGOJNO-OBRAZOVNOJ PRAKSI

Ajdin Keškić


Puni tekst: hrvatski pdf 166 Kb

str. 49-71

preuzimanja: 11

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 166 Kb

str. 49-71

preuzimanja: 7

citiraj


Sažetak

Transformacija suvremenih društava dovela je i do promjena u sferi odgoja i
obrazovanja, što pobuđuje interes pedagoga da pokušaju otkriti u čemu se te promjene
ogledaju i kako utječu na odgoj i obrazovanje. Promjene u društveno-ekonomskim
i političkim odnosima neminovno podrazumijevaju promjene, ne samo u društvu
već i na institucionalni odgoj i obrazovanje. Ovaj rad propituje spremnost odgojnoobrazovnih djelatnika za novi model odgoja i obrazovanja, ishode učenja, kao i
profesionalni i društveni položaj odgojno-obrazovnih djelatnika u postmodernom
društvu. Utvrđuje se i analizira njihova profesionalna orijentacija prema idealima
i stupanj zadovoljstva uvjetima i načinom rada u postojećim okolnostima odgojnoobrazovnoga sustava. Intencionalan međuljudski odnos, uspostavljen od strane
odgojno-obrazovnoga djelatnika govori u prilog obrazovne paradigme usmjerene
na učenika. Testiranjem postavljene hipoteze utvrđeno je da varijabla „međuljudski
odnos“ objašnjava odgojni ideal prisutan kod 29,9 % odgojno-obrazovnih djelatnika,
zbog čega se ona djelomično prihvaća. Uvažavajući da ako odgojno-obrazovni
djelatnik svoj odgojno-obrazovni rad temelji na dijalogu između učenika, učenika i
nastavnoga sadržaja ili u odnosu prema drugim osobama, karakterizira ga činjenica
da će njegova usmjerenost odgojnim idealima biti zamijećena.

Ključne riječi

ideal; obrazovanje; odgoj; vrijednosti

Hrčak ID:

318369

URI

https://hrcak.srce.hr/318369

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 49 *