Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5109

Važnost kućnih ljubimaca u svladavanju straha od životinja budućih odgojitelja s ciljem povećanja kvalitete obrazovanja

Gordana Miščević orcid id orcid.org/0000-0002-7668-7596 ; University of Belgrade, Teacher Education Faculty


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 423-444

preuzimanja: 60

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 208 Kb

str. 423-444

preuzimanja: 69

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost izraženoga intenziteta straha od životinja kod budućih odgojitelja s posjedovanjem kućnih ljubimaca u djetinjstvu ili u odrasloj dobi. U istraživanju je sudjelovalo 135 ispitanika, budućih odgajatelja, iz dvije zemlje, Srbije i Slovenije. Kao instrumenti istraživanja korišteni su upitnik i ljestvica procjene. Prema rezultatima, od svih životinja u ponuđenom uzorku, ispitanici su se najviše bojali zmije, krokodila, vuka i lava. Nije bilo statistički značajne razlike između procjena ispitanika iz Srbije i Slovenije u pogledu pokazivanja većega straha prema navedenim vrstama životinja. Posjedovanje kućnoga ljubimca u djetinjstvu, kao ni u odrasloj dobi, nije statistički značajno povezano s intenzitetom ukupnoga, ni pojedinačno izraženoga straha od životinja. Osim roditelja, odgojitelji su važan model koji može utjecati na odnose i iskustva koja djeca grade i usvajaju prema životinjama. Zato je vrlo važno da budući odgojitelji pokažu smirenost, dosljednost i pravilan odnos prema životinjama, čak i ako prema njima osjećaju strah ili nelagodu.

Ključne riječi

obrasci ponašanja; pedagoške intervencije; prirodne znanosti; stav prema životinjama; učenje po modelu

Hrčak ID:

319143

URI

https://hrcak.srce.hr/319143

Datum izdavanja:

26.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 405 *