Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5109
Važnost kućnih ljubimaca u svladavanju straha od životinja budućih odgojitelja s ciljem povećanja kvalitete obrazovanja
Gordana Miščević
orcid.org/0000-0002-7668-7596
; University of Belgrade, Teacher Education Faculty
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost izraženoga intenziteta straha od životinja kod budućih odgojitelja s posjedovanjem kućnih ljubimaca u djetinjstvu ili u odrasloj dobi. U istraživanju je sudjelovalo 135 ispitanika, budućih odgajatelja, iz dvije zemlje, Srbije i Slovenije. Kao instrumenti istraživanja korišteni su upitnik i ljestvica procjene. Prema rezultatima, od svih životinja u ponuđenom uzorku, ispitanici su se najviše bojali zmije, krokodila, vuka i lava. Nije bilo statistički značajne razlike između procjena ispitanika iz Srbije i Slovenije u pogledu pokazivanja većega straha prema navedenim vrstama životinja. Posjedovanje kućnoga ljubimca u djetinjstvu, kao ni u odrasloj dobi, nije statistički značajno povezano s intenzitetom ukupnoga, ni pojedinačno izraženoga straha od životinja. Osim roditelja, odgojitelji su važan model koji može utjecati na odnose i iskustva koja djeca grade i usvajaju prema životinjama. Zato je vrlo važno da budući odgojitelji pokažu smirenost, dosljednost i pravilan odnos prema životinjama, čak i ako prema njima osjećaju strah ili nelagodu.
Ključne riječi
obrasci ponašanja; pedagoške intervencije; prirodne znanosti; stav prema životinjama; učenje po modelu
Hrčak ID:
319143
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 405 *