Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5448
Ljestvica samopouzdanja za interdisciplinarno poučavanje
Dilek Sultan Acarlı
; Hacettepe University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
Sema Çıldır
; Hacettepe University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
Sažetak
Važnost interdisciplinarnoga obrazovanja dobro je poznata činjenica u današnjem svijetu. Međutim, osjećaju li se edukatori dovoljno pripremljenima za takav pristup u praksi? Prepoznavanje ovoga aspekta među budućim učiteljima prirodnih znanosti, koji su odgajatelji budućnosti, bit će važan korak u smislu poduzimanja napora za poboljšanjem. Polazeći od ove pretpostavke, cilj je istraživanja razviti valjan i pouzdan mjerni alat za procjenu samopouzdanja budućih učitelja u obrazovnim programima za osnove znanosti, biologiju, fiziku i kemiju. Kako bi se odredila konstruktivna valjanost ljestvice proveden je proces u dvjema fazama. U prvoj fazi izvršena je eksploratorna faktorska analiza (exploratory factor analysis; EFA) na uzorku od300 budućih učitelja, a u drugoj konfirmatorna faktorska analiza (confirmatoryfactor analysis; CFA) zasnovana na podatcima prikupljenim od 174 buduća učitelja. Rezultati su pokazali da su psihometrijske karakteristike korištene ljestvice (SelfConfidence Scale for Interdisciplinary Teaching; SCSIT) dostatne i zadovoljavajuće za mjerenje razina samopouzdanja budućih učitelja u interdisciplinarnoj nastavi. U literaturu je stoga uveden valjan i pouzdan alat za vrednovanje, koji se može koristiti u istraživanjima o interdisciplinarnoj nastavi.
Ključne riječi
budući učitelji; interdisciplinarna nastava; nastava prirodnih znanosti; samopouzdanje.
Hrčak ID:
322421
URI
Datum izdavanja:
25.9.2024.
Posjeta: 0 *