Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/https://doi.org/10.46672/aet.10.2.1
ANALIZA PODUZETNIČKIH VJEŠTINA UČENIKA EKONOMSKE ŠKOLE KORIŠTENJEM ASTEE UPITNIKA
Darija Ivanković
; Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru
Jelena Stjepanović
; Ekonomska škola Vukovar
Jelena Vinaj
; Ekonomska škola Vukovar
Sažetak
U današnjem dinamičnom gospodarskom okruženju poduzetničke vještine postaju sve važnije za mlade ljude koji razmišljaju o samozapošljavanju kao koraku prema ostvarenju profesionalnih ciljeva i ekonomske neovisnosti. S druge strane, razumijevanje povezanosti između poduzetničkih vještina i namjera ključno je i za prilagodbu obrazovnih programa te poticanje poduzetničkog duha među mladima. Cilj je rada istražiti utjecaj poduzetničkog obrazovanja na samoprocjenu poduzetničkih vještina i namjera učenika Ekonomske škole u Vukovaru. Korištenjem upitnika ASTEE kao glavnog mjernog instrumenta, analiza se fokusira na identificiranje ključnih poduzetničkih vještina, kao što su kreativnost, financijska pismenost, planiranje, timski rad, ali i pedagoške pristupe koji oblikuju poduzetnički mindset. U istraživanju je sudjelovalo 199 učenika (N=199), a obrada podataka provedena je deskriptivnom statistikom, korelacijskom analizom i višestrukom regresijskom analizom. Rezultati su pokazali da vještine kreativnost, inovativnost, timski rad i upravljanje povećavaju sklonost učenika prema poduzetničkim aktivnostima pri čemu inovativnost ima najjači utjecaj na pozitivnu percepciju poduzetništva kao karijerne opcije. Istraživanje ukazuje na važnost integracije poduzetničkih predmeta u školske kurikule kako bi se potaknuo razvoj poduzetničkih znanja i vještina među mladima s ciljem njihove pripreme za uspješnu poduzetničku karijeru.
Ključne riječi
Hrčak ID:
324873
URI
Datum izdavanja:
23.12.2024.
Posjeta: 0 *