Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.53577/oot.7.2.1

Važnost stručnog usavršavanja školskih pedagoga za rad s učenicima s problemima u ponašanju

Iva Šlogar ; Osnovna škola Matija Gubec Jarmina


Full text: croatian pdf 679 Kb

page 69-86

downloads: 322

cite

Full text: english pdf 817 Kb

downloads: 136

cite


Abstract

Učenici s problemima u ponašanju nerijetko su izazov u školskom okružju. Za učenike s problemima u ponašanju školska ustanova predstavlja važan kontekst u socijalizacijskom smislu, a za dionike odgojno-obrazovnog procesa, pa tako i školske pedagoge, rad s učenicima s problemima u ponašanju zahtijeva poseban pristup, koji se ostvaruje i nadograđuje kroz profesionalni razvoj stručnim usavršavanjima. Cilj ovog rada je istraživanje o povezanosti stručnog usavršavanja školskih pedagoga u tematici rada s učenicima s problemima u ponašanju i realizaciju navedenog u pedagoškoj praksi. Rad prikazuje kvantitativno istraživanje, na uzorku ispitanika od 53 školskih pedagoga u Republici Hrvatskoj. Uzorak ispitanika odnosio se na prigodni neprobabilistički uzorak iz populacije školskih pedagoga, koji je dobrovoljno pristao ispuniti anketni upitnik. Rezultati istraživanja pokazali su kako pedagozi ne procjenjuju kvalitetu dosadašnjeg stručnog usavršavanja u tematici učenika s problemima u ponašanju na visokoj razini. Ipak, rezultati su pokazali važnu povezanost i pozitivnu korelaciju doprinosa stručnog usavršavanja u tematici rada s učenicima s problemima u ponašanju i procjenu kompetencije za rad s učenicima s problemima u ponašanju. Time je prikazano kako stručno usavršavanje stvara pozitivne implikacije u praksi, čime se slažu brojni istraživači.

Keywords

stručno usavršavanje; školski pedagozi; učenici s problemima u ponašanju.

Hrčak ID:

325452

URI

https://hrcak.srce.hr/325452

Publication date:

27.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 875 *