Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v26i4.5651
Poučavanje robotike putem problemskoga učenja za poboljšanje vještina računalnoga razmišljanja, vještina kodiranja i pozitivnih afekata
Tuba SAYGILI YILDIRIM
orcid.org/0000-0001-5611-4304
; Osmaniye Korkut Ata University, Distance Education Implementation and ResearchCenter
Ozden Sahin Izmirli
; Çanakkale Onsekiz Mart University, Department of Computer Education andInstructional Technology
Abstract
Ovim se istraživanjem željelo ispitati učinak poučavanja robotskoga kodiranja osmišljenoga prema pristupu problemskoga učenja (PBL) za učenike starijih razreda osnovnih škola (u dobi od 11 do 12 godina) na njihove vještine kodiranja, vještine računalnoga razmišljanja (CT) i pozitivnih afekta. U istraživanju je korišten model „polueksperimentalnoga dizajna s predtestom i posttestom s kontrolnom skupinom“, a istraživačku je skupinu činilo 178 učenika 5. razreda osnovnih škola. Tijekom istraživačkoga procesa, 104 učenika u eksperimentalnoj skupini učilo je „robotsko kodiranje metodom problemskoga učenja“, dok je 74učenika u kontrolnoj skupini učilo „robotsko kodiranje tradicionalnom metodom „tijekom pet tjedana. Prema dobivenim rezultatima uočeno je da su se vještine kodiranja i vještine računalnoga razmišljanja i u eksperimentalnoj i u kontrolnoj skupini značajno povećale. Međutim, vještine kodiranja i CT vještine učenika iz eksperimentalne skupine bile su znatno veće od onih u kontrolnoj skupini. Osim toga, tijekom tretmana, svaki od problemskih scenarija zadanih eksperimentalnoj skupini prema PBL pristupu značajno je povećao pozitivne afekte učenika. Kao rezultat rasprave o literaturi i istraživačkim nalazima, smatra se da PBL i CT vještine mogu djelovati dvosmjerno. Ovu bi tvrdnju valjalo dodatno istražiti.
Keywords
vještine kodiranja; računalno razmišljanje; obrazovna robotika; pozitivan afekt; problemsko učenje; rješavanje problema; robotsko kodiranje
Hrčak ID:
329788
URI
Publication date:
2.4.2025.
Visits: 409 *