Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15291/ai.4850

Dinamika discipline u učenju temeljenu na projektima u osnovnoj školi: komparativna studija multikulturnoga i monokulturnoga okružja

Jumardin _ orcid id orcid.org/0000-0001-8434-9733 ; Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Lantip DIAT PRASOJO ; Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Wuri WURYANDANI ; Universitas Negeri Yogyakarta, Indonesia
Mohammad ARCHI MAULYDA orcid id orcid.org/0000-0003-3199-1380 ; Universitas Mataram, Indonesia


Full text: english pdf 286 Kb

page 73-94

downloads: 96

cite


Abstract

U radu se istražuje utjecaj multikulturnog i monokulturnog učioničkog
okruženja na dinamiku discipline i implementaciju učenja
temeljenog na projektima (eng. Project-Based Learning, PjBL) u osnovnim
školama. Glavni je cilj ispitati kako kulturni kontekst oblikuje
disciplinirano ponašanje učenika i strategije koje učitelji koriste unutar
okvira PjBL-a. Korištena je kvantitativna komparativna metoda,
koja je obuhvatila 76 učenika iz četiriju škola u Zapadnom Sulawesiju,
Indonezija. Podaci su prikupljeni korištenjem samoprocjene discipline
i testa izvedbe PjBL-a. Rezultati su pokazali značajne razlike u dinamici
disciplini (t = 10,386, p < 0,001) i PjBL-u (t = 6,947, p < 0,001)
između okruženja. Regresijska analiza pokazala je da disciplina i PjBL
zajednički objašnjavaju 76,7% varijance u vrstama okruženja (R² =
0,767, F = 120,164, p < 0,001). U monokulturnim okruženjima disciplina
je bila jači prediktor, dok je u multikulturnim okruženjima PjBL
imao veći utjecaj. Ovi rezultati naglašavaju potrebu za strategijama
specifičnim za kontekst, pri čemu disciplina podržava strukturu u
monokulturnim učionicama, dok PjBL povećava angažman u multikulturnim.
Rezultati istraživanja naglašavaju važnost prilagodbe
nastavnih metoda u učionici, pružajući vrijedne uvide za učitelje i
donositelje obrazovnih politika. Buduća istraživanja trebaju istražiti
dodatne varijable i longitudinalna praćenja kako bi dublje razumjeli
dinamiku discipline učenika.

Keywords

disciplina učenika u učionici; kulturno okruženje; djetinjstvo; socijalna interakcija

Hrčak ID:

334841

URI

https://hrcak.srce.hr/334841

Publication date:

1.9.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 262 *