Skip to the main content

Preliminary communication

Napredovanje učitelja u zvanja iz perspektive učitelja eksperata

Irena Klasnić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia *
Marina Đuranović ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Tomislava Vidić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 1.468 Kb

page 143-166

downloads: 99

cite


Abstract

Ekspertnost u području pedagogije znatnije se počela istraživati krajem prošlog i početkom ovog stoljeća, a uočeno je da učitelji eksperti posjeduju niz karakteristika koje odgojno obrazovnu djelatnost čine kvalitetnijom. Fleksibilnost, analitičnost, dobro razumijevanje apstraktnih ideja, osjetljivost na detalje, bolje strategije rješavanja problema i donošenja odluka neke su od karakteristika učitelja eksperata. Kontinuiranim radom na vlastitom profesionalnom razvoju učitelji postižu izvrsnost u svom području rada i postaju eksperti, a svoju ekspertnost, među ostalim, pokazuju i napredovanjem u zvanje. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati iskustva učitelja eksperata o napredovanju u zvanje i njihovoj ulozi unutar odgojno obrazovnog sustava. Primijenjeno je kvalitativno istraživanje provedbom fokus grupe. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuom s osam učiteljica koje su stekle zvanje učiteljice savjetnice ili izvrsne savjetnice. Dobiveni rezultati ukazuju da postoje brojni izazovi u napredovanju učitelja u zvanja te da su učitelji eksperti često neiskorišteni potencijal u odgojno-obrazovnom sustavu.

Keywords

eksperti; izvrsni savjetnik; napredovanje u zvanja; savjetnik; učitelji

Hrčak ID:

335179

URI

https://hrcak.srce.hr/335179

Publication date:

30.7.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 235 *