Prethodno priopćenje
Napredovanje učitelja u zvanja iz perspektive učitelja eksperata
Irena Klasnić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Marina Đuranović
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Tomislava Vidić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Ekspertnost u području pedagogije znatnije se počela istraživati krajem prošlog i početkom ovog stoljeća, a uočeno je da učitelji eksperti posjeduju niz karakteristika koje odgojno obrazovnu djelatnost čine kvalitetnijom. Fleksibilnost, analitičnost, dobro razumijevanje apstraktnih ideja, osjetljivost na detalje, bolje strategije rješavanja problema i donošenja odluka neke su od karakteristika učitelja eksperata. Kontinuiranim radom na vlastitom profesionalnom razvoju učitelji postižu izvrsnost u svom području rada i postaju eksperti, a svoju ekspertnost, među ostalim, pokazuju i napredovanjem u zvanje. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati iskustva učitelja eksperata o napredovanju u zvanje i njihovoj ulozi unutar odgojno obrazovnog sustava. Primijenjeno je kvalitativno istraživanje provedbom fokus grupe. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuom s osam učiteljica koje su stekle zvanje učiteljice savjetnice ili izvrsne savjetnice. Dobiveni rezultati ukazuju da postoje brojni izazovi u napredovanju učitelja u zvanja te da su učitelji eksperti često neiskorišteni potencijal u odgojno-obrazovnom sustavu.
Ključne riječi
eksperti; izvrsni savjetnik; napredovanje u zvanja; savjetnik; učitelji
Hrčak ID:
335179
URI
Datum izdavanja:
30.7.2025.
Posjeta: 235 *