Pregledni rad
https://doi.org/10.53745/ro.1.1.2
Ishodišta identiteta vjeronauka u crkvenim dokumentima
Denis Barić
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Članak se, uz uvod i zaključak, sastoji od triju dijelova. U prvome se dijelu elaborira pitanje identiteta kao stvarnosti koju je nemoguće potpunoma odrediti, definirati ili pak drugomu predstaviti, što ukazuje na njegovu odrednicu oblikovanja tijekom vremena te na postojanje različitih vrsta identiteta i na niz čimbenika koji ga u pokušaju određenja nastoje približiti u njegovu razumijevanju. U drugome se dijelu progovara o jednom obliku odgoja, odnosno poučavanja u vjeri – vjeronauku u školi – koji u određenosti prema Crkvi i društvu ima specifično poslanje, između ostaloga, pridonijeti cjelovitosti odgoja i obrazovanja učenika u suvremenoj školi. U posljednjem, trećem poglavlju, autor se usredotočuje ponajprije na odabrane crkvene dokumente sveopće Crkve koji predstavljaju ishodišta za razumijevanje identiteta vjeronauka u školi te potom na pojedine dokumente krajevne Crkve u Hrvatskoj koji su u službi pravnih i sadržajnih ishodišta za razumijevanje vjeronauka u školi u hrvatskom kontekstu.
Ključne riječi
identitet; vjeronauk u školi; crkveni dokumenti; škola; društvo
Hrčak ID:
336697
URI
Datum izdavanja:
24.10.2025.
Posjeta: 108 *