Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ŠEST SIGMA SUSTAV ZA UPRAVLJANJE KVALITETOM

Tonći Lazibat ; Ekonomski fakultet Zagreb
Tomislav Baković ; Ekonomski fakultet Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 862 Kb

str. 55-66

preuzimanja: 4.921

citiraj


Sažetak

Šest sigma konceptu često se pripisuje uloga modela koji je doveo do revolucionarnog poboljšanja poslovanja najvećih svjetskih kompanija poput primjerice Motorole, General Electrica itd. Poboljšanja o kojima je riječ nisu vezana samo za kvalitetu proizvoda i usluga već također i za istodobno povećanje profitabilnosti samih kompanija. Ovaj rad nudi kratki osvrt na same statističke osnove na kojima se temelji šest sigma metodologija. Prikazan je i način na koji šest sigma sustav funkcionira u jednoj organizaciji vezano za odabir projekata i procesa koji se žele unaprijediti, te same metodologije čijom se uporabom poboljšanja nastoje ostvariti. Navedena je i pojašnjena stroga hijerarhija uloga koja je također jedna od važnih karakteristika ovog modela, zajedno sa samo malim brojem najvažnijih alata kojima se kontinuirano unapređenje kvalitete nastoji ostvariti.

Ključne riječi

DMAIC metodologija; Sigma razina; DOE; Kano model

Hrčak ID:

38522

URI

https://hrcak.srce.hr/38522

Datum izdavanja:

30.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.257 *