Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE

Vladimir Findak ; Kineziološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 446 Kb

str. 371-381

preuzimanja: 6.811

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 467 Kb

str. 438-450

preuzimanja: 591

citiraj


Sažetak

U izradi kineziološke paradigme kurikula tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja maksimalno treba respektirati dosadašnja dostignuća kineziološke znanosti. To, međutim, predstavlja samo jedan od temeljnih uvjeta, ali još uvijek ne i jamstvo da će se znanstvene spoznaje, kako o vrijednostima ovog odgojno-obrazovnog područja, tako i o vrijednostima pojedinih kinezioloških aktivnosti, eksploatirati i u fi nalnoj izradi ovog iznimno značajnog dokumenta.
Uz osiguranje efi kasnog transfera znanstvenih spoznaja, u realizaciji nastave tjelesne i zdravstvene kulture treba računati s većim brojem sati nego do sada da bi se mogli postići potrebni efekti u ovom odgojno-obrazovnom području. Po aktualnom broju sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture među državama neposrednog okruženja, i među državama cijele Europe, zauzimamo jedno od posljednjih mjesta. Sadašnji broj sati nije dovoljan ni za edukativni minimum, a kamo li za temeljne biotičke potrebe djece i učenika.
Dakle, kurikul tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja treba omogućiti djeci i učenicima da putem tjelesnog vježbanja maksimalno zadovolje svoje esencijalne i egzistencijalne potrebe, a osobito one koje su im potrebne za efi kasniju adaptaciju na suvremene uvjete života i rada te pripremu za rad u suvremenom društvu.

Ključne riječi

kurikul; tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje; kineziološka paradigma

Hrčak ID:

56036

URI

https://hrcak.srce.hr/56036

Datum izdavanja:

14.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.932 *