Pregledni rad
KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE
Vladimir Findak
; Kineziološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 446 Kb
str. 371-381
preuzimanja: 6.811
citiraj
APA 6th Edition
Findak, V. (2009). KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika, 10 (19), 371-381. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
MLA 8th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika, vol. 10, br. 19, 2009, str. 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika 10, br. 19 (2009): 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
Harvard
Findak, V. (2009). 'KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE', Metodika, 10(19), str. 371-381. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Findak V. KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika [Internet]. 2009 [pristupljeno 22.11.2024.];10(19):371-381. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
IEEE
V. Findak, "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE", Metodika, vol.10, br. 19, str. 371-381, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 467 Kb
str. 438-450
preuzimanja: 591
citiraj
APA 6th Edition
Findak, V. (2009). KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika, 10 (19), 371-381. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
MLA 8th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika, vol. 10, br. 19, 2009, str. 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Findak, Vladimir. "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE." Metodika 10, br. 19 (2009): 371-381. https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
Harvard
Findak, V. (2009). 'KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE', Metodika, 10(19), str. 371-381. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Findak V. KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE. Metodika [Internet]. 2009 [pristupljeno 22.11.2024.];10(19):371-381. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036
IEEE
V. Findak, "KINEZIOLOŠKA PARADIGMA KURIKULA TJELESNOG I ZDRAVSTVENOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG PODRUČJA ZA 21. STOLJEĆE", Metodika, vol.10, br. 19, str. 371-381, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/56036. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
U izradi kineziološke paradigme kurikula tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja maksimalno treba respektirati dosadašnja dostignuća kineziološke znanosti. To, međutim, predstavlja samo jedan od temeljnih uvjeta, ali još uvijek ne i jamstvo da će se znanstvene spoznaje, kako o vrijednostima ovog odgojno-obrazovnog područja, tako i o vrijednostima pojedinih kinezioloških aktivnosti, eksploatirati i u fi nalnoj izradi ovog iznimno značajnog dokumenta.
Uz osiguranje efi kasnog transfera znanstvenih spoznaja, u realizaciji nastave tjelesne i zdravstvene kulture treba računati s većim brojem sati nego do sada da bi se mogli postići potrebni efekti u ovom odgojno-obrazovnom području. Po aktualnom broju sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture među državama neposrednog okruženja, i među državama cijele Europe, zauzimamo jedno od posljednjih mjesta. Sadašnji broj sati nije dovoljan ni za edukativni minimum, a kamo li za temeljne biotičke potrebe djece i učenika.
Dakle, kurikul tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja treba omogućiti djeci i učenicima da putem tjelesnog vježbanja maksimalno zadovolje svoje esencijalne i egzistencijalne potrebe, a osobito one koje su im potrebne za efi kasniju adaptaciju na suvremene uvjete života i rada te pripremu za rad u suvremenom društvu.
Ključne riječi
kurikul; tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje; kineziološka paradigma
Hrčak ID:
56036
URI
https://hrcak.srce.hr/56036
Datum izdavanja:
14.12.2009.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 8.932
*