Synthesis philosophica, Vol. 25 No. 1, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Odgoj i etika demokratskog karaktera
Mark Evans
; Swansea University, School of Arts and Humanities, Centre for the Study of Culture and Politics, Swansea, UK
Sažetak
U članku se, prije svega, tvrdi da većina odgojne prakse u liberalno-demokratskom društvu službeno teži promicanju, kako ga nazivam, ‘ideala demokratskog karaktera’ za građane budućnosti. On utjelovljuje deweyjevsko uvjerenje da demokracija nije samo oblik političke zajednice nego i način življenja u kojem se pojedinci mogu razvijati u socijalno pravednim okolnostima. Zahtjevna priroda tog ideala se može činiti problematičnom, no nastojat ću pokazati da tomu nije slučaj. Ono što jest problem je omjer u kojem aktualna teorija i praksa odgoja odudara od ideala, bez obzira na službene prigovore tom idealu. Deweyjevski uvidi u poveznice između oblika odgoja i oblika društva ukazuju da suvremena izdaja ili napuštanje ideala demokratskog karaktera iziskuje radikalnu kritiku stanja u kojem razmatranja suvremene kapitalističke ekonomije podrivaju široko prihvaćene težnje za dobrim životom i odgojem koji pridonosi ostvarenju tih težnji.
Ključne riječi
ideal demokratskog karaktera; odgoj; neoliberalizacija; »paradoks« demokratskog odgoja; John Dewey
Hrčak ID:
58387
URI
Datum izdavanja:
2.8.2010.
Posjeta: 3.236 *