Croatian Studies Review, Vol. 6 No. 1, 2010.
Original scientific paper
Kultura u nastavi hrvatskoga kao stranog jezika
Dinka Pasini
; Faculty of Humanities and Social Sciences Zagreb
Abstract
Sažetak
Hrvatski jezik, iako tzv. mali jezik, sadrži velik kulturni potencijal. Kulturni potencijal znači
mogućnost da se hrvatski jezik, unatoč svojoj ‘malenkosti’, otvori prema drugim kulturama pa
posredno i prema većim jezicima.
Drugim riječima, jezik kao zatvoren i statičan sustav gramatičkih struktura svojom kulturnom
baštinom postaje otvoren i dinamičan sustav okrenut svijetu i njegovu tržištu znanja.
Kultura sadrži i prenosi kulturne vrednote jezika, u našem slučaju hrvatskoga, i tvori njegov
kulturni identitet. Spoznaja je to koja je uvelike inspirirala poučavanje stranih jezika pa tako i ovaj
članak o nastavi hrvatskoga kao drugog i stranog.
U današnje vrijeme, kada se mnogi filološki studiji pretvaraju u kulturološke studije, nastava
kulture dobiva posebno značenje i zaslužuje veću pozornost. Poučavajući i učeći hrvatski jezik,
lektori predstavljaju, a korisnici programa hrvatskoga jezika u svijetu usvajaju hrvatske kulturne
obrasce i stvaraju sliku o Hrvatskoj i Hrvatima. Dobro poznavanje kulture osnovni je preduvjet
za prevladavanje kulturnih stereotipa te ispunjavanje jednog od temeljnih nastavnih ciljeva u
suvremenoj metodici poučavanja stranih jezika – interkulturalnosti.
Zato su pomno i sustavno osmišljeni programi kulture u nastavi hrvatskoga jezika u inozemstvu
i nastavnici koji posjeduju kulturološke kompetencije u hrvatskome jeziku vrlo važni jer ujedno
pridonose promociji Hrvatske u svijetu i jamče budućnost hrvatskoga jezika.
Keywords
nastava hrvatskoga kao drugog i stranog jezika; kultura u nastavi hrvatskog kao stranog; lektorati hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu; kulturni stereotipi; interkulturalnost; kulturološke kompetencije; promocija hrvatskoga kulturnog identiteta u svijetu
Hrčak ID:
86312
URI
Publication date:
15.12.2010.
Visits: 2.681 *