Izvorni znanstveni članak
Kultura u nastavi hrvatskoga kao stranog jezika
Dinka Pasini
; Filozofski fakultet u Zagrebu
Sažetak
Sažetak
Hrvatski jezik, iako tzv. mali jezik, sadrži velik kulturni potencijal. Kulturni potencijal znači
mogućnost da se hrvatski jezik, unatoč svojoj ‘malenkosti’, otvori prema drugim kulturama pa
posredno i prema većim jezicima.
Drugim riječima, jezik kao zatvoren i statičan sustav gramatičkih struktura svojom kulturnom
baštinom postaje otvoren i dinamičan sustav okrenut svijetu i njegovu tržištu znanja.
Kultura sadrži i prenosi kulturne vrednote jezika, u našem slučaju hrvatskoga, i tvori njegov
kulturni identitet. Spoznaja je to koja je uvelike inspirirala poučavanje stranih jezika pa tako i ovaj
članak o nastavi hrvatskoga kao drugog i stranog.
U današnje vrijeme, kada se mnogi filološki studiji pretvaraju u kulturološke studije, nastava
kulture dobiva posebno značenje i zaslužuje veću pozornost. Poučavajući i učeći hrvatski jezik,
lektori predstavljaju, a korisnici programa hrvatskoga jezika u svijetu usvajaju hrvatske kulturne
obrasce i stvaraju sliku o Hrvatskoj i Hrvatima. Dobro poznavanje kulture osnovni je preduvjet
za prevladavanje kulturnih stereotipa te ispunjavanje jednog od temeljnih nastavnih ciljeva u
suvremenoj metodici poučavanja stranih jezika – interkulturalnosti.
Zato su pomno i sustavno osmišljeni programi kulture u nastavi hrvatskoga jezika u inozemstvu
i nastavnici koji posjeduju kulturološke kompetencije u hrvatskome jeziku vrlo važni jer ujedno
pridonose promociji Hrvatske u svijetu i jamče budućnost hrvatskoga jezika.
Ključne riječi
nastava hrvatskoga kao drugog i stranog jezika; kultura u nastavi hrvatskog kao stranog; lektorati hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu; kulturni stereotipi; interkulturalnost; kulturološke kompetencije; promocija hrvatskoga kulturnog identiteta u svijetu
Hrčak ID:
86312
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 2.681 *