Skip to the main content

Preliminary communication

ANALIZA KNJIŽNIČNOGA POSLOVANJA PRIMJENOM TEORIJE REDOVA ČEKANJA

Mandi Orlić ; Polytechnic of Zagreb, Department of Civil Engineering, Zagreb, Croatia
Marija Marinović ; Department of Informatics, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 648 Kb

page 297-305

downloads: 1.347

cite


Abstract

Uvođenjem informacijske tehnologije u poslovanje, knjižnice su osuvremenile način rada i pružanje svojih usluga, omogućile su korisnicima kvalitetniji i brži pristup izvorima informacija i
znanja. Međutim, na stalno prisutan problem, problem čekanja, proteklih je godina, imajući važnu ulogu u njegovu rješavanju, ukazala teorija redova čekanja. Budući da se knjižnično poslovanje definira kao sustav masovnog opsluživanja primijenili smo teoriju redova čekanja, kako bismo utvrdili, iskorištenost uslužnoga mjesta u
procesu opsluživanja knjižnice i vrijeme čekanja za dobivanje usluge. Izveli smo i opće relacije za određivanje optimalnog broja potrebne knjižnične građe i predviđanja njegove cirkulacije.

Keywords

knjižnično poslovanje; teorija redova čekanja; korisnici

Hrčak ID:

94308

URI

https://hrcak.srce.hr/94308

Publication date:

26.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.540 *