Skip to the main content

Review article

Filozofska polazišta pozitivne pedagogije

Branko Bognar orcid id orcid.org/0000-0002-8037-6555 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, Croatia
Sanja Simel orcid id orcid.org/0000-0003-2485-6068 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 435 Kb

page 137-168

downloads: 4.641

cite


Abstract

S obzirom na nagli razvoj i interes za pozitivnom psihologijom u posljednjih petnaest godina, u radu se razmatra mogućnost stvaranja pozitivne pedagogije kao nove subdiscipline pedagogijske znanosti. Pri tome je važno raspraviti filozofska polazišta na kojima bi se ona mogla temeljiti, što je osnovna svrha ovoga rada. U raspravi se kritički pristupilo idejama humanističke psihologije, pozitivne psihologije te kritičko-emancipacijske filozofije s ciljem definiranja pozitivne orijentacije u odgoju kao fenomena kojim se bavi pozitivna pedagogija. Pozitivna orijentacija u odgoju podrazumijeva postavljanje naglaska na produktivne mogućnosti svih sudionika odgojnog procesa. To pozitivno nije odgoju izvana nametnuto u obliku univerzalnih vrlina, već sudionici odgojnog procesa dogovaraju i određuju vrijednosti i razvijaju one vrline koje smatraju važnima za ono što žele svojim, samostalnim, slobodnim djelovanjem postići.

Keywords

pozitivna pedagogija; pozitivna orijentacija u odgoju; humanistička psihologija; humanistička pedagogija; pozitivna psihologija; kritičko-emancipacijska filozofija; emancipacijski odgoj

Hrčak ID:

109523

URI

https://hrcak.srce.hr/109523

Publication date:

10.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 7.739 *