Review article
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije
Branko Bognar
orcid.org/0000-0002-8037-6555
; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, Croatia
Sanja Simel
orcid.org/0000-0003-2485-6068
; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, Croatia
Abstract
S obzirom na nagli razvoj i interes za pozitivnom psihologijom u posljednjih petnaest godina, u radu se razmatra mogućnost stvaranja pozitivne pedagogije kao nove subdiscipline pedagogijske znanosti. Pri tome je važno raspraviti filozofska polazišta na kojima bi se ona mogla temeljiti, što je osnovna svrha ovoga rada. U raspravi se kritički pristupilo idejama humanističke psihologije, pozitivne psihologije te kritičko-emancipacijske filozofije s ciljem definiranja pozitivne orijentacije u odgoju kao fenomena kojim se bavi pozitivna pedagogija. Pozitivna orijentacija u odgoju podrazumijeva postavljanje naglaska na produktivne mogućnosti svih sudionika odgojnog procesa. To pozitivno nije odgoju izvana nametnuto u obliku univerzalnih vrlina, već sudionici odgojnog procesa dogovaraju i određuju vrijednosti i razvijaju one vrline koje smatraju važnima za ono što žele svojim, samostalnim, slobodnim djelovanjem postići.
Keywords
pozitivna pedagogija; pozitivna orijentacija u odgoju; humanistička psihologija; humanistička pedagogija; pozitivna psihologija; kritičko-emancipacijska filozofija; emancipacijski odgoj
Hrčak ID:
109523
URI
Publication date:
10.9.2013.
Visits: 7.739 *