Skip to the main content

Conference paper

Doprinos katoličkoga školskog vjeronauka društvenoj koheziji

Francesc Torralba Roselló ; Universitat RAmon Llull, Barcelona, Španjolska


Full text: croatian pdf 675 Kb

page 120-133

downloads: 320

cite


Abstract

Autor ukazuje na temeljne elemente kršćanske antropologije koji su svojstveni katoličkom vjeronauku. Antropološki sadržaji svojstveni katoličkom vjeronauku, kao što su život, susret, ljubav, trodimenzionalnost, čovjekova sposobnost za slobodu i put oslobođenja pridonose osnaživanju društvenih veza, solidarnosti i bratstvu među ljudima i narodima. To uključuje i filozofske i teološke sadržaje vjeronauka, način podučavanja toga predmeta i obrazovni talent vjeroučitelja. Trodimenzionalnost kršćanske antropologije ukazuje nam na to da je čovjek biće koje je slobodno, razumno i sposobno ljubiti, a to potvrđuju i biblijski korijeni trodimenzionalne antropologije: tijelo, duša i duh. Čovjek, kao biće koje uključuje dimenziju mogućnosti, jest biće koje već nešto jest, koje nastoji nešto ostvariti i koje još nešto nije. Kao razumno biće čovjek je sposoban za slobodan čin. Njegova se sloboda očituje i kao sposobnost za ljubav. Osobitost kršćaninove slobode jest sposobnost za davanje. Stoga se i u vjeronauku naglašava da sloboda uvijek ima i društvenu dimenziju te da je ljubav ujedno povezana i s procesom slobode. Katolički školski vjeronauk pozvan je u mladim naraštajima pobuditi oduševljenje te u njima poticati i njegovati osjećaj bratstva i međusobnu povezanost među svim ljudima.

Keywords

katolički vjeronauk u školi; kršćanska antropologija; solidarnost; teološki sadržaj; filozofski sadržaj; život; susret; trodimenzionalnost; ljubav; sposobnost za ljubav; sposobnost za davanje

Hrčak ID:

111728

URI

https://hrcak.srce.hr/111728

Publication date:

24.6.2012.

Article data in other languages: german english

Visits: 1.284 *