Review article
Vrhovčev i Haulikov Maksimir
Andrej Žmegač
Abstract
U tekstu je analizirana Vrhovčeva koncepcija perivoja (1787.), s polazištem u podacima koje iznosi Haulik u svom albumu Park Jurjavés (1853.). Sudeći prema tim navodima, perivoj je u tlocrtnom smislu imao francuska barokna obilježja, no autor ukazuje i na vrlo prisutnu romantičnu komponentu izraženu u smještaju središta zvjezdaste kompozicije na povišen i nepravilno oblikovan teren te u planiranom smještaju neke građevine u to središte. Smatra se da je stanovit odraz Vrhovčeve radijalne kompozicije bilo moguće odčitati i u Haulikovo doba (karte iz 1846. i 1853. godine), i to u "lepezastom" rasporedu sjeverno od vidikovca. Jedina tri poznata i donekle sačuvana elementa Vrhovčeva perivoja (središte zvjezdaste kompozicije, prilazna aleja, ulaz) interpretirana su s obzirom na kasniju transformaciju, odnosno s obzirom na djelomično nove uloge koje su im pripale u Haulikovoj koncepciji perivoja.
Keywords
francuski barokni perivoj; Maksimir; pejsažni perivoj; Zagreb
Hrčak ID:
11051
URI
Publication date:
12.11.2003.
Visits: 3.260 *