Skip to the main content

Original scientific paper

Emocije i afektivni stilovi u nastavi

Nenad Suzić ; Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 891 Kb

page 153-163

downloads: 2.796

cite

Full text: english pdf 733 Kb

page 164-164

downloads: 273

cite

Full text: german pdf 734 Kb

page 165-165

downloads: 276

cite


Abstract

U radu se razmatra odnos triju varijabli: afektivnih stilova, emocija učenika i efikasnosti nastave. Afektivni stil je nova sintagma u našoj i svjetskoj literaturi. Riječ je o tri načina emocionalnog reagiranja: a) afektivna impulzivnost, b) uravnoteženost i c) afektivna inhibiranost. Autor je istraživanjem utvrdio da uravnoteženost unaprijed određuje pozitivne emocije u nastavi, a afektivna inhibiranost negativne. To su pokazali rezultati multiple regresije. Istraživanjem je dokazano i da intenzitet nastave smanjuje pozitivne i pojačava negativne emocije, dok kraj nastavnih sati daje suprotne rezultate. Emocije su snimljene tehnikom “punktiranja emocija”. Naime, putem “termometra emocija” učenici su na početku, u sredini i na kraju sata precrtali stupanj na termometru emocija za svoje četiri emocije: sreću, tugu, strah i zadovoljstvo. Na taj su način emocije snimane tijekom nastave, a njihov stupanj doveden u vezu s efikasnošću sata, koja je snimana instrumentom Efx, kojim se u učionici mjeri intenzitet i kvaliteta aktivnosti učenika i nastavnika. Nastavni su sati nakon promatranja razvrstani na: a) nisko efikasne, b) slabo efikasne, c) efikasne i d) vrlo efikasne. Najviši stupanj emocija je na slabo efikasnim nastavnim satima (b). Uzrok tomu vjerojatno je tradicionalizam nastave, gdje kognitivna koncentracija koja prati visoko učinkovite sate smanjuje pozitivne emocije, dok smanjenje nastavnikovih zahtjeva rezultira opuštenošću i jačanjem pozitivnih emocije. Ovaj je rad iznimno važan zbog toga što eksplicira niz novih ideja za daljnja istraživanja.

Keywords

afektivni stil; emocije; akademsko oklijevanje; efikasnost nastave; punktiranje emocija; termometar emocija

Hrčak ID:

118194

URI

https://hrcak.srce.hr/118194

Publication date:

23.12.2008.

Article data in other languages: english german

Visits: 6.113 *