Review article
Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja
Josip Milat
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 1.122 Kb
page 189-199
downloads: 2.710
cite
APA 6th Edition
Milat, J. (2007). Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 189-199. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
Harvard
Milat, J. (2007). 'Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 189-199. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Milat J. Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 December 12];4(2):189-199. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
IEEE
J. Milat, "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 189-199, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: english pdf 470 Kb
page 200-200
downloads: 355
cite
APA 6th Edition
Milat, J. (2007). Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 189-199. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
Harvard
Milat, J. (2007). 'Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 189-199. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Milat J. Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 December 12];4(2):189-199. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
IEEE
J. Milat, "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 189-199, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: german pdf 470 Kb
page 201-201
downloads: 344
cite
APA 6th Edition
Milat, J. (2007). Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 189-199. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
Harvard
Milat, J. (2007). 'Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 189-199. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Milat J. Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 December 12];4(2):189-199. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
IEEE
J. Milat, "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 189-199, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. [Accessed: 12 December 2024]
Abstract
U radu se polazi od tvrdnje da su epistemološke karakteristike temeljne odrednice znanstvenog digniteta znanosti. Na osnovi kritičke analize epistemoloških karakteristika pedagogije upozorava se na upitnost njezina znanstvenog digniteta. Navedena se tvrdnja obrazlaže odgovorima na nekoliko pitanja: Je li razina razvijenosti suvremenog društva nametnula potrebu redefiniranja semantičkog određenja osnovnih pojmova i pedagogije same? Može li se pedagogija koja desetljećima nije promijenila svoj osnovni teorijski, epistemološko-metodologijski koncept, smatrati suvremenom? Ima li Hrvatska suvremenu pedagogiju ili je riječ o tradicionalnoj (zastarjeloj) pedagogiji? Što je osnovna funkcija pedagogije? Je li pedagogija znanost o odgoju, znanost o odgoju i obrazovanju ili znanost o osposobljavanju ljudi? Jesu li cilj i zadaci pedagogijske znanosti jednoznačno određeni? Na kraju se navode moguća rješenja. Predlažu se nova suvremena jednoznačna semantička određenja temeljnih pojmova i s tog se aspekta utvrđuje osnovna funkcija pedagogije i kao znanstvene i kao praktične discipline, kao teorije osposobljavanja.
Keywords
pedagogija; epistemološke karakteristike; osnovni pojmovi; teorija osposobljavanja; izobrazba
Hrčak ID:
118302
URI
https://hrcak.srce.hr/118302
Publication date:
21.12.2007.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.880
*