Skip to the main content

Review article

Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja

Josip Milat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 1.122 Kb

page 189-199

downloads: 2.710

cite

Full text: english pdf 470 Kb

page 200-200

downloads: 355

cite

Full text: german pdf 470 Kb

page 201-201

downloads: 344

cite


Abstract

U radu se polazi od tvrdnje da su epistemološke karakteristike temeljne odrednice znanstvenog digniteta znanosti. Na osnovi kritičke analize epistemoloških karakteristika pedagogije upozorava se na upitnost njezina znanstvenog digniteta. Navedena se tvrdnja obrazlaže odgovorima na nekoliko pitanja: Je li razina razvijenosti suvremenog društva nametnula potrebu redefiniranja semantičkog određenja osnovnih pojmova i pedagogije same? Može li se pedagogija koja desetljećima nije promijenila svoj osnovni teorijski, epistemološko-metodologijski koncept, smatrati suvremenom? Ima li Hrvatska suvremenu pedagogiju ili je riječ o tradicionalnoj (zastarjeloj) pedagogiji? Što je osnovna funkcija pedagogije? Je li pedagogija znanost o odgoju, znanost o odgoju i obrazovanju ili znanost o osposobljavanju ljudi? Jesu li cilj i zadaci pedagogijske znanosti jednoznačno određeni? Na kraju se navode moguća rješenja. Predlažu se nova suvremena jednoznačna semantička određenja temeljnih pojmova i s tog se aspekta utvrđuje osnovna funkcija pedagogije i kao znanstvene i kao praktične discipline, kao teorije osposobljavanja.

Keywords

pedagogija; epistemološke karakteristike; osnovni pojmovi; teorija osposobljavanja; izobrazba

Hrčak ID:

118302

URI

https://hrcak.srce.hr/118302

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.880 *