Skip to the main content

Review article

Psihoanalitički pristup odgoju i obrazovanju školske djece razvedenih roditelja

Aleksandra Mindoljevic Drakulic ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 246 Kb

page 79-92

downloads: 1.131

cite

Full text: croatian pdf 246 Kb

page 79-92

downloads: 18.788

cite


Abstract

U radu je sažeto prikazan početak razvoja psihoanalize bečkog liječnika Sigmunda Freuda. Autorica je ponajprije usmjerena na Freudovu strukturalističku teoriju psihičkoga ustrojstva: tripartitnu organizaciju ljudske psihe: id, ego i superego, kao i na teoriju psihoseksualnog razvoja. U tom se okviru obrađuje dinamika povezanosti psihoanalitičkoga učenja i pedagogijske misli, od Johna Deweya do suvremenih psihoanalitičkih pedagoga poput Tamare Bibby i Deborah Britzman. U skladu s tim razmatra se i psihoanalitički diskurs u odnosu na školsku djecu iz razvedenih obitelji, pri čemu se razvod promatra kao proces separacije-individuacije i stvaranja supstitucijskoga triangularnog odnosa školskog djeteta i nastavnika.

Keywords

psihoanaliza; razvod roditelja; škola; školska djeca

Hrčak ID:

123625

URI

https://hrcak.srce.hr/123625

Publication date:

27.5.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 21.534 *