Review article
Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole
Jelena Pavičić Vukičević
; Studentica poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Full text: english pdf 141 Kb
page 132-132
downloads: 1.481
cite
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J. (2013). Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 119-131. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
Harvard
Pavičić Vukičević, J. (2013). 'Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 119-131. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Pavičić Vukičević J. Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 24];10(1):119-131. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
IEEE
J. Pavičić Vukičević, "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 119-131, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: croatian pdf 302 Kb
page 119-131
downloads: 3.077
cite
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J. (2013). Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 119-131. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
Harvard
Pavičić Vukičević, J. (2013). 'Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 119-131. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Pavičić Vukičević J. Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 24];10(1):119-131. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
IEEE
J. Pavičić Vukičević, "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 119-131, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: german pdf 117 Kb
page 133-133
downloads: 331
cite
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J. (2013). Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 119-131. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, no. 1, 2013, pp. 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 10, no. 1 (2013): 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
Harvard
Pavičić Vukičević, J. (2013). 'Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 10(1), pp. 119-131. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Pavičić Vukičević J. Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2024 November 24];10(1):119-131. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
IEEE
J. Pavičić Vukičević, "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.10, no. 1, pp. 119-131, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. [Accessed: 24 November 2024]
Abstract
Skriveni kurikulum označava vrijednosti koje učenici nauče u školi zbog načina na koji se u školi planira i načina na koji je škola organizirana te kroz osigurana materijalna sredstva. Tako se uče vrijednosti poput društvenih i spolnih uloga, stavova, vrijednosti i drugih aspekata življenja koji se neosviješteno prenose iz generacije u generaciju kao samorazumljive, neupitne, općekulturne, trajne činjenice. Važna karakteristika skrivenog kurikuluma njegova je implicitnost, često skrivena ne samo djeci već i nastavnicima i drugim djelatnicima u odgojno-obrazovnom sustavu. No, skriveni kurikulum ne prenose samo nastavnici već i zajednica i društvo u cjelini, vlast, nastavnici, nenastavno osoblje škole, civilno društvo, vjerske zajednice i mediji. Implicitna teorija ili „teorija u praksi“ odražava vjerovanja i usvojene vrijednosti nastavnika u odnosu na to kako nastavnik vidi dijete, shvaća pojam djetinjstva i koju teoriju učenja zastupa pa se implicitna teorija najizravnije prepoznaje u specifičnom oblikovanju prostora, strukturiranju vremena te raspodjeli uloga i stilu komuniciranja s djecom. Odnos skrivenog kurikuluma i implicitne teorije nastavnika uzajaman je. Jednom naučen skriveni kurikulum postaje sastavni dio implicitne teorije nastavnika, a ona postaje njegovom polugom za subverzivno potkopavanje autonomne i slobodne osobe, namećući vrijednosti potrošačkog društva i oblike društveno prihvatljivog ponašanja. Svi ovi elementi, kao i službeni kurikulum ustanove i zajednica u kojoj ustanova djeluje, solidarno grade pedagošku kulturu ustanove. Nastavnik sa svojim osobnim karakteristikama, pedagoškim kompetencijama i profesionalnom etikom može odgovoriti zamkama skrivenog kurikuluma i svoje implicitne teorije, osvještavajući njihove principe djelovanja isključivo stručnim usavršavanjem i cjeloživotnim učenjem, kao vrijednostima koje treba prenijeti i svojim učenicima.
Keywords
kurikulum; skriveni kurikulum; implicitna teorija nastavnika; slika djeteta; paradigma djetinjstva; profesionalna etika i vrijednosti nastavnika
Hrčak ID:
126478
URI
https://hrcak.srce.hr/126478
Publication date:
21.5.2013.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 8.477
*