Pregledni rad
Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole
Jelena Pavičić Vukičević
; Studentica poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: engleski pdf 141 Kb
str. 132-132
preuzimanja: 1.481
citiraj
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J. (2013). Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 119-131. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
Harvard
Pavičić Vukičević, J. (2013). 'Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 119-131. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Pavičić Vukičević J. Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.11.2024.];10(1):119-131. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
IEEE
J. Pavičić Vukičević, "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 119-131, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 302 Kb
str. 119-131
preuzimanja: 3.077
citiraj
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J. (2013). Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 119-131. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
Harvard
Pavičić Vukičević, J. (2013). 'Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 119-131. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Pavičić Vukičević J. Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.11.2024.];10(1):119-131. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
IEEE
J. Pavičić Vukičević, "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 119-131, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 117 Kb
str. 133-133
preuzimanja: 331
citiraj
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J. (2013). Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 119-131. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena. "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 119-131. https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
Harvard
Pavičić Vukičević, J. (2013). 'Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 119-131. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Pavičić Vukičević J. Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.11.2024.];10(1):119-131. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478
IEEE
J. Pavičić Vukičević, "Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 119-131, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126478. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
Skriveni kurikulum označava vrijednosti koje učenici nauče u školi zbog načina na koji se u školi planira i načina na koji je škola organizirana te kroz osigurana materijalna sredstva. Tako se uče vrijednosti poput društvenih i spolnih uloga, stavova, vrijednosti i drugih aspekata življenja koji se neosviješteno prenose iz generacije u generaciju kao samorazumljive, neupitne, općekulturne, trajne činjenice. Važna karakteristika skrivenog kurikuluma njegova je implicitnost, često skrivena ne samo djeci već i nastavnicima i drugim djelatnicima u odgojno-obrazovnom sustavu. No, skriveni kurikulum ne prenose samo nastavnici već i zajednica i društvo u cjelini, vlast, nastavnici, nenastavno osoblje škole, civilno društvo, vjerske zajednice i mediji. Implicitna teorija ili „teorija u praksi“ odražava vjerovanja i usvojene vrijednosti nastavnika u odnosu na to kako nastavnik vidi dijete, shvaća pojam djetinjstva i koju teoriju učenja zastupa pa se implicitna teorija najizravnije prepoznaje u specifičnom oblikovanju prostora, strukturiranju vremena te raspodjeli uloga i stilu komuniciranja s djecom. Odnos skrivenog kurikuluma i implicitne teorije nastavnika uzajaman je. Jednom naučen skriveni kurikulum postaje sastavni dio implicitne teorije nastavnika, a ona postaje njegovom polugom za subverzivno potkopavanje autonomne i slobodne osobe, namećući vrijednosti potrošačkog društva i oblike društveno prihvatljivog ponašanja. Svi ovi elementi, kao i službeni kurikulum ustanove i zajednica u kojoj ustanova djeluje, solidarno grade pedagošku kulturu ustanove. Nastavnik sa svojim osobnim karakteristikama, pedagoškim kompetencijama i profesionalnom etikom može odgovoriti zamkama skrivenog kurikuluma i svoje implicitne teorije, osvještavajući njihove principe djelovanja isključivo stručnim usavršavanjem i cjeloživotnim učenjem, kao vrijednostima koje treba prenijeti i svojim učenicima.
Ključne riječi
kurikulum; skriveni kurikulum; implicitna teorija nastavnika; slika djeteta; paradigma djetinjstva; profesionalna etika i vrijednosti nastavnika
Hrčak ID:
126478
URI
https://hrcak.srce.hr/126478
Datum izdavanja:
21.5.2013.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 8.477
*