Skip to the main content

Original scientific paper

Od događaja do procesa. Razmatranja o pojmu odgoja u sklopu teorije vremena

Walter Herzog ; Institut za pedagogiju, Sveučilište u Bernu, Švicarska Odsjek za pedagošku psihologiju


Full text: croatian pdf 212 Kb

versions

page 11-21

downloads: 719

cite

Full text: english pdf 97 Kb

versions

page 11-11

downloads: 245

cite

Full text: german pdf 82 Kb

versions

page 21-21

downloads: 234

cite


Abstract

Pedagogija još uvijek ne raspolaže općeprihvaćenom definicijom temeljnog pojma odgoja. To pokazuje analiza nekoliko odabranih pokušaja definiranja koji fenomen odgoja shvaćaju izrazito usko. Opisanim definicijama se osobito zamjera što ne uspijevaju uključiti i društvenu osnovu odgoja. Presudan razlog za uskoću pojmovnih utvrđenja pretpostavlja se u prostornoj metaforici pomoću koje se u znanosti o odgoju obrađuju pojmovni problemi. Prostorna metaforika nije u stanju spoznati društvene fenomene u njihovoj dinamici. Kako bismo dospjeli do primjerene definicije pojma odgoja, predlaže se koristiti modalno vrijeme kao osnovicu za pojam odgoja. U sklopu razumijevanja vremena diferenciranog u prošlost, sadašnjost i budućnost odgoj se javlja utemeljen u društvenim interakcijama koje počivaju na recipročnoj strukturi.

Keywords

odgoj; znanost o odgoju; socijalna interakcija; metafora; reciprocitet; vrijeme

Hrčak ID:

139372

URI

https://hrcak.srce.hr/139372

Publication date:

19.5.2004.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.985 *