Original scientific paper
Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu
Saša Milić
; Univerzitet Crne Gore
Jovana Marojević
; Univerzitet Crne Gore
Full text: croatian pdf 498 Kb
page 123-137
downloads: 487
cite
APA 6th Edition
Milić, S. & Marojević, J. (2014). Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 123-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
MLA 8th Edition
Milić, Saša and Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Milić, Saša and Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
Harvard
Milić, S., and Marojević, J. (2014). 'Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 123-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Milić S, Marojević J. Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2024 December 04];11(1):123-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
IEEE
S. Milić and J. Marojević, "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 123-137, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. [Accessed: 04 December 2024]
Full text: english pdf 122 Kb
page 138-138
downloads: 229
cite
APA 6th Edition
Milić, S. & Marojević, J. (2014). Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 123-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
MLA 8th Edition
Milić, Saša and Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Milić, Saša and Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
Harvard
Milić, S., and Marojević, J. (2014). 'Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 123-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Milić S, Marojević J. Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2024 December 04];11(1):123-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
IEEE
S. Milić and J. Marojević, "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 123-137, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. [Accessed: 04 December 2024]
Full text: german pdf 122 Kb
page 139-139
downloads: 205
cite
APA 6th Edition
Milić, S. & Marojević, J. (2014). Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 123-137. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
MLA 8th Edition
Milić, Saša and Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Milić, Saša and Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
Harvard
Milić, S., and Marojević, J. (2014). 'Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 123-137. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Milić S, Marojević J. Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2024 December 04];11(1):123-137. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
IEEE
S. Milić and J. Marojević, "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 123-137, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. [Accessed: 04 December 2024]
Abstract
Rad tematizira koncept participacije učenika u školi, sa stanovišta njihove slobode mišljenja, u kontekstu crnogorske kulture. S obzirom na deficitarni model djetinjstva koji je prisutan u kulturama naroda našeg podneblja, djeca su slabo poticana na aktivno djelovanje u vlastitom životu. U domeni njihovog školovanja, naročito je prisutan odnos prema djetetu/učeniku kao onom koji „još uvijek nije” ono što bi trebao biti, uvjetujući tako ograničavanje njihove participacije u mnogim aspektima školskog života, najkonkretnije, u nastavi. Pojmu participacije prišli smo iz pozicije dječjih prava, problematizirajući ga ponajprije sa stanovišta odnosa učenik-učitelj, shvaćajući ga kao odnosan fenomen. Istraživanje je pokazalo kako značajan dio uzorka učenika u svim opserviranim indikatorima umjereno ili u potpunosti negira da su njihova participirajuća prava zadovoljena. Oko petine ispitanih učenika izjasnilo se da nemaju slobodu iznošenja mišljenja na satu, oko trećine, da su nepovjerljivi prema iskazivanju svog mišljenja posredstvom kutija Đačkog parlamenta i isto toliko ih smatra da nastavnici ne uvažavaju njihovo mišljenje. Statistički značajno manje učenika nego nastavnika smatra da nastavnici ohrabruju diskusiju, njeguju pluralistički kognitivni stil kod učenika, zainteresirani su za njihovo mišljenje i traže ga, odobravaju korištenje različitih izvora informacija u učenju, otvoreni su za razgovor s učenicima o temama koje su izvan sadržaja nastavnog gradiva. Diskrepancija se u odnosu prema nastavničkim odgovorima čini posebno indikativnom.
Keywords
koncept djetinjstva; participacija; sloboda mišljenja
Hrčak ID:
139586
URI
https://hrcak.srce.hr/139586
Publication date:
21.5.2014.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.057
*