Izvorni znanstveni članak
Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu
Saša Milić
; Univerzitet Crne Gore
Jovana Marojević
; Univerzitet Crne Gore
Puni tekst: hrvatski pdf 498 Kb
str. 123-137
preuzimanja: 487
citiraj
APA 6th Edition
Milić, S. i Marojević, J. (2014). Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 123-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
MLA 8th Edition
Milić, Saša i Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. Citirano 05.12.2024.
Chicago 17th Edition
Milić, Saša i Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
Harvard
Milić, S., i Marojević, J. (2014). 'Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 123-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586 (Datum pristupa: 05.12.2024.)
Vancouver
Milić S, Marojević J. Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 05.12.2024.];11(1):123-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
IEEE
S. Milić i J. Marojević, "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 123-137, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. [Citirano: 05.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 122 Kb
str. 138-138
preuzimanja: 229
citiraj
APA 6th Edition
Milić, S. i Marojević, J. (2014). Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 123-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
MLA 8th Edition
Milić, Saša i Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. Citirano 05.12.2024.
Chicago 17th Edition
Milić, Saša i Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
Harvard
Milić, S., i Marojević, J. (2014). 'Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 123-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586 (Datum pristupa: 05.12.2024.)
Vancouver
Milić S, Marojević J. Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 05.12.2024.];11(1):123-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
IEEE
S. Milić i J. Marojević, "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 123-137, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. [Citirano: 05.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 122 Kb
str. 139-139
preuzimanja: 205
citiraj
APA 6th Edition
Milić, S. i Marojević, J. (2014). Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 123-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
MLA 8th Edition
Milić, Saša i Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. Citirano 05.12.2024.
Chicago 17th Edition
Milić, Saša i Jovana Marojević. "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 123-137. https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
Harvard
Milić, S., i Marojević, J. (2014). 'Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 123-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586 (Datum pristupa: 05.12.2024.)
Vancouver
Milić S, Marojević J. Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 05.12.2024.];11(1):123-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586
IEEE
S. Milić i J. Marojević, "Implementacija koncepta dječjih prava u crnogorskom obrazovnom sustavu", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 123-137, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139586. [Citirano: 05.12.2024.]
Sažetak
Rad tematizira koncept participacije učenika u školi, sa stanovišta njihove slobode mišljenja, u kontekstu crnogorske kulture. S obzirom na deficitarni model djetinjstva koji je prisutan u kulturama naroda našeg podneblja, djeca su slabo poticana na aktivno djelovanje u vlastitom životu. U domeni njihovog školovanja, naročito je prisutan odnos prema djetetu/učeniku kao onom koji „još uvijek nije” ono što bi trebao biti, uvjetujući tako ograničavanje njihove participacije u mnogim aspektima školskog života, najkonkretnije, u nastavi. Pojmu participacije prišli smo iz pozicije dječjih prava, problematizirajući ga ponajprije sa stanovišta odnosa učenik-učitelj, shvaćajući ga kao odnosan fenomen. Istraživanje je pokazalo kako značajan dio uzorka učenika u svim opserviranim indikatorima umjereno ili u potpunosti negira da su njihova participirajuća prava zadovoljena. Oko petine ispitanih učenika izjasnilo se da nemaju slobodu iznošenja mišljenja na satu, oko trećine, da su nepovjerljivi prema iskazivanju svog mišljenja posredstvom kutija Đačkog parlamenta i isto toliko ih smatra da nastavnici ne uvažavaju njihovo mišljenje. Statistički značajno manje učenika nego nastavnika smatra da nastavnici ohrabruju diskusiju, njeguju pluralistički kognitivni stil kod učenika, zainteresirani su za njihovo mišljenje i traže ga, odobravaju korištenje različitih izvora informacija u učenju, otvoreni su za razgovor s učenicima o temama koje su izvan sadržaja nastavnog gradiva. Diskrepancija se u odnosu prema nastavničkim odgovorima čini posebno indikativnom.
Ključne riječi
koncept djetinjstva; participacija; sloboda mišljenja
Hrčak ID:
139586
URI
https://hrcak.srce.hr/139586
Datum izdavanja:
21.5.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.057
*