Review article
Status medija u waldorfskoj školi
Karolina Doutlik
orcid.org/0000-0001-9129-2974
; Primary School of Ivan Benković
Abstract
Cilj ovog rada je prikazati status apersonalnih, odnosno personalnih medija u waldorfskoj školi, razloge nekorištenja (multi)medijem u nastavi, načine usvajanja nastavnih sadržaja bez apersonalnih medija te kritički se osvrnuti na prednosti i nedostatke (ne)korištenja određenim medijima u waldorfskoj školi. Waldorfski pedagozi kao glavne kritike medijima ističu slabu uključenost osjetila te oštećenje cjelokupne senzoričke integracije prilikom njihova koriš¬tenja, a čime se onemogućuje zdrav razvoj tijela, duše i duha djeteta. Stoga se prednost daje autentičnoj, izvornoj stvarnosti, te uključivanju svih djetetovih osjetila u proces učenja. Waldorfski učitelj predstavlja glavni medij kojim se prenosi nastavni sadržaj te je njegov zadatak da svojim komunikacijskim vješ¬tinama probudi u učenicima zanimanje za nastavni sadržaj. U nižim razredima waldorfske škole udžbenici se ne koriste, već učenici sami izrađuju nastavni materijal – tzv. bilježnice za epohu. Umjesto auditivnih medija učenici skupno i pojedinačno pjevaju, sviraju i muziciraju. Učenici susreću računalo tek u vi¬šim razredima, između 12. i 14. godine, kada je najvećim dijelom završen pro¬ces razvijanja osjetilnog opažanja, a tijelo, duša i osobnost učenika toliko ra¬zvijeni da se mediji procjenjuju manje opasnim za njih, te se kod učenika poči¬nje razvijati vlastiti sustav vrijednosti i sposobnost prosuđivanja.
Keywords
mediji; waldorfska škola; waldorfski učitelj
Hrčak ID:
142066
URI
Publication date:
20.7.2015.
Visits: 3.004 *