hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Status medija u waldorfskoj školi

Karolina Doutlik   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9129-2974 ; OŠ Ivan Benković

Puni tekst: hrvatski, pdf (551 KB) str. 101-119 preuzimanja: 981* citiraj
APA 6th Edition
Doutlik, K. (2015). Status medija u waldorfskoj školi. Medijska istraživanja, 21 (1), 101-119. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/142066
MLA 8th Edition
Doutlik, Karolina. "Status medija u waldorfskoj školi." Medijska istraživanja, vol. 21, br. 1, 2015, str. 101-119. https://hrcak.srce.hr/142066. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Doutlik, Karolina. "Status medija u waldorfskoj školi." Medijska istraživanja 21, br. 1 (2015): 101-119. https://hrcak.srce.hr/142066
Harvard
Doutlik, K. (2015). 'Status medija u waldorfskoj školi', Medijska istraživanja, 21(1), str. 101-119. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/142066 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Doutlik K. Status medija u waldorfskoj školi. Medijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 21.10.2021.];21(1):101-119. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/142066
IEEE
K. Doutlik, "Status medija u waldorfskoj školi", Medijska istraživanja, vol.21, br. 1, str. 101-119, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/142066. [Citirano: 21.10.2021.]

Sažetak
Cilj ovog rada je prikazati status apersonalnih, odnosno personalnih medija u waldorfskoj školi, razloge nekorištenja (multi)medijem u nastavi, načine usvajanja nastavnih sadržaja bez apersonalnih medija te kritički se osvrnuti na prednosti i nedostatke (ne)korištenja određenim medijima u waldorfskoj školi. Waldorfski pedagozi kao glavne kritike medijima ističu slabu uključenost osjetila te oštećenje cjelokupne senzoričke integracije prilikom njihova koriš¬tenja, a čime se onemogućuje zdrav razvoj tijela, duše i duha djeteta. Stoga se prednost daje autentičnoj, izvornoj stvarnosti, te uključivanju svih djetetovih osjetila u proces učenja. Waldorfski učitelj predstavlja glavni medij kojim se prenosi nastavni sadržaj te je njegov zadatak da svojim komunikacijskim vješ¬tinama probudi u učenicima zanimanje za nastavni sadržaj. U nižim razredima waldorfske škole udžbenici se ne koriste, već učenici sami izrađuju nastavni materijal – tzv. bilježnice za epohu. Umjesto auditivnih medija učenici skupno i pojedinačno pjevaju, sviraju i muziciraju. Učenici susreću računalo tek u vi¬šim razredima, između 12. i 14. godine, kada je najvećim dijelom završen pro¬ces razvijanja osjetilnog opažanja, a tijelo, duša i osobnost učenika toliko ra¬zvijeni da se mediji procjenjuju manje opasnim za njih, te se kod učenika poči¬nje razvijati vlastiti sustav vrijednosti i sposobnost prosuđivanja.

Ključne riječi
mediji; waldorfska škola; waldorfski učitelj

Hrčak ID: 142066

URI
https://hrcak.srce.hr/142066

Posjeta: 1.565 *