Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1739

Generički model ,,obrazovnog sustava“ za potrebe kritičke usporedbe i kreiranje politike

Steyn Steyn ; Potchefstroom Campus North-West University
Hannes van der Walt ; Potchefstroom Campus North-West University
Charl Wolhuter ; Potchefstroom Campus North-West University


Full text: croatian pdf 421 Kb

page 1131-1158

downloads: 486

cite

Full text: english pdf 421 Kb

page 1131-1158

downloads: 316

cite


Abstract

Obrazovni sustav per se, usprkos svojoj središnjoj ulozi za koju se zauzimaju stručnjaci unutar Komparativne i međunarodne edukacije nikada nije bio u žarištu znanstvenih istraživanja u spomenutom području. Istraživanja unutar Komparativne i međunarodne edukacije do sada su, u različitim razdobljima svoje povijesti, bila usredotočena ili na društveno-kontekstne snage (geografiju, demografiju, društveni sustav, ekonomiju, politički sustav, religijsko-filozofski svjetonazor) koje oblikuju obrazovanje ili na ishode/učinke obrazovanja na društvo do te mjere da je obrazovni sustav uvijek ostajao nejasan u odnosu na glavni dio toga područja. Stoga još uvijek nije razvijen model koji bi objasnio strukturu obrazovnog sustava prikazujući komponente ,,obrazovnog sustava“ i njihove međusobne odnose. U ovom se radu nastoji istaknuti taj nedostatak putem rasprave i prikaza strukture obrazovnog sustava na temelju novijih epistemoloških razvojnih ideja. Identificirane su četiri komponente obrazovnog sustava, kao i njihovi elementi, a to su: politika obrazovnog sustava, organizacija i administracija, struktura potrebna za nastavu i službe podrške.

Keywords

komparativna edukacija; obrazovanje; obrazovni sustav; postmodernizam

Hrčak ID:

151230

URI

https://hrcak.srce.hr/151230

Publication date:

28.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.656 *