Skip to the main content

Preliminary communication

PODUZETNIČKE AKTIVNOSTI I ULOGA SOCIJALNOG KAPITALA I DRUŠTVENIH MREŽA: PRISUTNOST U OBRAZOVNOM PROCESU

Siniša Zarić ; Faculty of Economics, Belgrade, Serbia
Rajko Bujković ; Fakultet za poslovne studije Sveučilišta Mediteran Podgorica, Budva, Crna Gora


Full text: croatian pdf 331 Kb

page 163-176

downloads: 873

cite

Full text: english pdf 331 Kb

page 175-175

downloads: 184

cite


Abstract

Stvaranje novog poduzeća obično podrazumijeva najbolju kombinaciju kapitala i radne snage. Pod kapitalom se podrazumijeva fizički (financijski) kapital, a pod radom ljudski kapital. Pored postojeće bogate literature o utjecaju socijalnog kapitala na ekonomski razvoj (Fukuyama, 1996; Reiser et al. 2001), vrlo malo studija urađeno je o odnosu između poduzetništva i socijalnog kapitala, posebno društvenih mreža (Casson, 2007; Kwon and Arenius, 2010). Svrha je poduzetog istraživanja da se razmotri je li mlada generacija svjesna uloge socijalnog kapitala u poduzetničkim aktivnostima i čine li ove teme dio njihovog nastavnog plana i programa visokog obrazovanja. Pored sekundarnog istraživanja i literarnog pregleda, studija je zasnovana na istraživanju (anketi) među studentima ekonomije i menadžmenta u Beogradu i Podgorici (završne akademske godine i studenti diplomskog studija). Uzorak od 320 ispitanika (studenata u oba grada) poslužio je u dokazivanju hipoteze. Istraživanje je pokazalo da:
a) Socijalni kapital i njegovi dijelovi ne smatraju se kao važno sredstvo u poduzetništvu.
b) Socijalni kapital i društvene mreže ne čine dio predmeta programa posvećenih poduzetništvu
(neki aspekti su dijelovi drugih predmeta).
c) Konačno, nove poslovne strategije, zasnovane na društvenim mrežama, kao što je crowdsourcing
(Zarić, 2013), nisu čak ni dio inoviranih programa niti se razgovaralo unutar drugih
vidova obrazovanja. Zaključne napomene sugeriraju redefiniciju cijele kategorije poduzetništva
(uvođenje nematerijalnih sredstava) i odnose se na najnovije promjene u modernom poslovanju
zasnovanom na internetu.

Keywords

poduzetništvo; socijalni kapital; društvene mreže; crowdsourcing

Hrčak ID:

159151

URI

https://hrcak.srce.hr/159151

Publication date:

3.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.081 *