Skip to the main content

Review article

PREHRANA I RELIGIJA: HALAL TURIZAM

Nikolina Staničić orcid id orcid.org/0000-0001-5636-5832
Nikolina Gaćina orcid id orcid.org/0000-0001-5636-5832 ; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik, Hrvatska


Full text: croatian pdf 107 Kb

page 73-85

downloads: 4.549

cite


Abstract

O važnosti kvalitetnih i kontroliranih prehrambenih proizvoda postaju svjesni potrošačindiljem svijeta. Ljudi sve više razumijevaju važnost muslimanskih zahtjeva za obredno čistom hranom, o čemu svjedoči činjenica da je tržište halal proizvoda danas tržište sa sve većom bazom potrošača. Prema tome, ne začuđuje da je potražnja za proizvodima proizvedenima prema šerijatskim zakonom svake godine sve veća i veća i među nemuslimanskim potrošačima. Na području Republike Hrvatske oznaku halal mogu dobiti hrana, kozmetika, lijekovi, predmeti opće upotrebe i ugostiteljski objekti ukoliko su certificirani od strane Centra za certifi ciranje halal kvalitete Mešihata Islamske zajednice u Hrvatskoj sa sjedištem u Zagrebu. Proces dobivanja halal certifi kata utvrđen je procesom certificiranja halal kvalitete koja je sastavni dio halal standarda. U Hrvatskoj su 2013. godine bile certificirane 43 tvrtke, većinom iz područja prehrambene industrije koje su proizvodile oko 2000 proizvoda sa halal certifikatom. Od spomenutih je tvrtki, tek nešto više od desetak ugostiteljskih i hotelijerskih objekata. Mali broj turističkih djelatnika prepoznaje perspektivu halal ponude u Hrvatskoj, unatoč činjenici da Hrvatska posjeduje i spremnost i savjet
za standardizaciju halal industrije.

Keywords

halal; hrana; ponuda; turizam

Hrčak ID:

161794

URI

https://hrcak.srce.hr/161794

Publication date:

14.7.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 5.970 *