Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8

Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja

Neda Milošević orcid id orcid.org/0000-0001-8274-3796 ; Centar za patologiju govora – Logomedica, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Sveučilište u Beogradu
Mile Vuković ; Centar za patologiju govora – Logomedica, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Sveučilište u Beogradu


Full text: croatian pdf 259 Kb

page 83-94

downloads: 1.365

cite


Abstract

U radu je prikazan pregled pristupa defi niranju i razmatranju razvoja fonoloških vještina u cilju determiniranja i razumijevanja prirode razvojnog fonološkog poremećaja. Istaknuto je da se u ranijim radovima razvojni fonološki poremećaj spoznavao uglavnom s lingvističkog stajališta, dok je u novijoj literaturi pažnja usmjerena prema cjelokupnom jezičnom ponašanju i funkcioniranju. Cilj ovog rada bio je da se na osnovu prikaza razvoja lingvističkih i psiholingvističkih teorija dade bliži konceptualni okvir fonoloških vještina i fonološkog poremećaja. Izdvojeni su ključni elementi za defi niranje fonološke vještine i otkrivanje fonološkog poremećaja. Zaključeno je da poznavanje općih i specifi čnih karakteristika fonološkog podsustava predstavlja ključne čimbenike prepoznavanja i defi niranja fonološkog poremećaja u određenom jeziku. Istovremeno je istaknuto da prisutnost razvojnog fonološkog poremećaja predstavlja veliki rizik za pojavu teškoća u čitanju.

Keywords

fonološki razvoj; fonološka vještina; fonološki poremećaj; teškoće u čitanju

Hrčak ID:

171452

URI

https://hrcak.srce.hr/171452

Publication date:

27.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.068 *