Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/hrri.52.2.8
Fonološka vještina kao determinanta definiranja i interpretacije fonološkog poremećaja
Neda Milošević
orcid.org/0000-0001-8274-3796
; Centar za patologiju govora – Logomedica, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Sveučilište u Beogradu
Mile Vuković
; Centar za patologiju govora – Logomedica, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Sveučilište u Beogradu
Sažetak
U radu je prikazan pregled pristupa defi niranju i razmatranju razvoja fonoloških vještina u cilju determiniranja i razumijevanja prirode razvojnog fonološkog poremećaja. Istaknuto je da se u ranijim radovima razvojni fonološki poremećaj spoznavao uglavnom s lingvističkog stajališta, dok je u novijoj literaturi pažnja usmjerena prema cjelokupnom jezičnom ponašanju i funkcioniranju. Cilj ovog rada bio je da se na osnovu prikaza razvoja lingvističkih i psiholingvističkih teorija dade bliži konceptualni okvir fonoloških vještina i fonološkog poremećaja. Izdvojeni su ključni elementi za defi niranje fonološke vještine i otkrivanje fonološkog poremećaja. Zaključeno je da poznavanje općih i specifi čnih karakteristika fonološkog podsustava predstavlja ključne čimbenike prepoznavanja i defi niranja fonološkog poremećaja u određenom jeziku. Istovremeno je istaknuto da prisutnost razvojnog fonološkog poremećaja predstavlja veliki rizik za pojavu teškoća u čitanju.
Ključne riječi
fonološki razvoj; fonološka vještina; fonološki poremećaj; teškoće u čitanju
Hrčak ID:
171452
URI
Datum izdavanja:
27.12.2016.
Posjeta: 3.015 *