Skip to the main content

Review article

Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija

Alena Letina ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 261 Kb

page 103-114

downloads: 1.283

cite

Full text: english pdf 96 Kb

page 115-115

downloads: 213

cite

Full text: german pdf 96 Kb

page 116-116

downloads: 208

cite


Abstract

U ovome radu razmatraju se mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Polazeći od konteksta suvremenog društva, u okviru kojeg dolazi do usmjeravanja obrazovnih politika i njihovih sustava prema razvoju učeničkih kompetencija, te na temelju analitičkog razmatranja složenosti pojma kompetencije i pokušaja njegova određenja u kontekstu odgoja i obrazovanja, razmotrena su i deskriptivno određena temeljna obilježja odgoja, obrazovanja i kurikuluma usmjerenih prema razvoju učeničkih kompetencija, kao i prednosti i nedostatci takvoga pristupa obrazovanju. Pregledom domaće i strane literature te metaanalizom dosadašnjih razmatranja dolazi se do zaključka da je holistički pristup kompetencijama, u okviru kojeg se one određuju kao višedimenzionalna i transferalna kvaliteta djelovanja, najprihvatljiviji za kontekst općeg i obveznog obrazovanja i predstavlja svojevrstan potencijal za podizanje njegove kvalitete. Izazovi takvoga pristupa i njegova implementacija u odgojnoobrazovni kontekst hrvatskoga školstva složeni je zadatak za nadolazeću kurikulumsku reformu. Osnovni cilj trebalo bi biti ostvarenje pozitivnih obilježja i potencijala koje takav pristup nudi, osobito u smislu njegova doprinosa cjeloživotnom učenju i obrazovanju.

Keywords

cjeloživotno učenje; holistički pristup; kompetencije; kurikulum; kurikulumska reforma

Hrčak ID:

178841

URI

https://hrcak.srce.hr/178841

Publication date:

6.11.2015.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.350 *