Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/studpol/2016.05.01.01

OKRUŽENJE KAO ČIMBENIK UČENJA U DJEČJEM VRTIĆU

Snježana Močinić ; Juraj Dobrila University of Pula
Cristina Moscarda ; Juraj Dobrila University of Pula


Full text: italian pdf 219 Kb

page 1-20

downloads: 48.478

cite


Abstract

U radu se obrađuje fizičko i socijalno okruženje kao temeljni faktor za razvoj odgojno-obrazovnoga projekta. Okruženje se smatra “trećim odgojiteljem” i igra presudnu ulogu u definiranju kvalitete učenja. Sobe, radionice, hodnici, materijal iz kojega je napravljena zgrada, kontekst u kojem je smještena, boje zidova, kvaliteta rasvjete, namještaj, didaktički materijali: sve to čini okruženje u kojem dijete živi, uči, doživljava iskustva, uspostavlja odnose s drugima. Odlučujući u razvojnome procesu je odgojitelj koji, kroz direktno i indirektno finalizirano djelovanje, može stvoriti ugodno i pristupačno okruženje, funkcionalno za učenje. Empirijsko istraživanje potvrđuje opredijeljenost dječjih vrtića uključenih u istraživanje da postanu mjesto susreta, interakcije, slušanja, uzajamne pomoći u poboljšanju odnosa između djeteta i školskoga okruženja. Posebno to pokazuje bogatstvo kutića i materijala koje odgojiteljice stavljaju djeci na raspolaganje.

Keywords

dijete; dječji vrtić; okruženje treći odgojitelj; odgojiteljice; učenje

Hrčak ID:

180228

URI

https://hrcak.srce.hr/180228

Publication date:

31.10.2016.

Article data in other languages: italian english

Visits: 52.040 *