Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20151227221434
Utjecaj pukotina na stanje naprezanja u navarenom sloju kotača dizalice pri kontaktnom opterećenju
Drakče Tanasković
orcid.org/0000-0002-0297-8796
; Steel mill facility "Železare Smederevo", Radinac, 11300 Smederevo, Serbia
Uroš Tatić
; Innovation Center of Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Branislav Đorđević
; Innovation Center of Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Simon Sedmak
orcid.org/0000-0002-2674-541X
; Innovation Center of Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Aleksandar Sedmak
; Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Abstract
U ovom su radu prikazani rezultati ispitivanja mikrostrukture kotača dizalice, kao i procedura navarivanja koja je uporabljena za popravak. Reparaturno navarivanje se sastojalo iz dodavanja navarenog sloja na kotač dizalice, koji je prethodno pretrpio oštećenja uslijed habanja. Detaljna analiza kontakta između tračnice i kotača provedena je za realne uvjete opterećenja, kao i pomoću numeričke simulacije, a na osnovu mehaničkih i kemjskih karakteristika materijala uporabljenih za izradu kotača, kao i za reparaturno navarivanje. Numeričke su simulacije provedene primjenom metode konačnih elemenata. Za potrebe analize, vrijednosti kontaktnih naprezanja između kotača dizalice i tračnice određene su prema Hertz-ovoj teoriji. Svi numerički modeli su rabljeni za analizu naprezanja za slučajeve s i bez pukotine u cilju određivanja utjecaja pukotine na integritet kotača dizalice, a dobiveni rezultati su upoređeni s teorijskim vrijednostima. Također, u obzir je uzeta i simetrija kontaktnog područka između kotača i tračnice, tj. napravljeni su numerički modeli sa simetričnom i asimetričnom pozicijom kontakta.
Keywords
kotač; tračnica; habanje; reparaturno navarivanje; pukotina; FEM; integritet; mikrostruktura
Hrčak ID:
181256
URI
Publication date:
10.5.2017.
Visits: 2.748 *