Informatologia, Vol. 50 No. 1-2, 2017.
Original scientific paper
RE-EVALUACIJA STRATEŠKOG MODELA TURISTIČKE DESTINACIJE – PRAKTIČKA IMPLEMENTACIJA TEORIJE I KONCEPTA
Marko Koščak
; Faculty of Tourism, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Tony O’Rourke
; ; Institute of Banking and Finance, London, United Kingdom
Dinko Bilić
; Croatian Communication Association
Abstract
U svom radu nastojimo identificirati ono što smatramo disfunkcionalnim barijerama u razvoju ekološki i ekonomski održivog turizma na lokalnoj razini. Pomaci na turističkom tržištu doveli su do inicijative, da se veća važnost pridaje onim kretanjima koja po svojoj prirodi imaju tendenciju ka lokalnoj orijentaciji, za razliku od nacionalno ili međunarodno usmjerenog koncepta. U našem smo istraživanju komparativno upotrijebili četiri studije slučaja u kojima je izražena prednost lokalno usmjerenih turističkih modela prema metodi „odozdo prema gore“, odnosno participativnog planiranja, u čijem je temelju koalicija ključnih lokalnih aktera posloženih obrnuto od modela „odozgo prema dolje“ utemeljenom na nacionalnim ili međunarodnim strukturama.
Keywords
turistička destinacija; metoda "odozdo prema gore"; lokalna koalicija; destinacijski menadžment
Hrčak ID:
183665
URI
Publication date:
28.6.2017.
Visits: 2.064 *