Original scientific paper
Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića
Mirta Špoljarić
Full text: croatian pdf 151 Kb
page 49-84
downloads: 912
cite
APA 6th Edition
Špoljarić, M. (2007). Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića. Arti musices, 38 (1), 49-84. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/17702
MLA 8th Edition
Špoljarić, Mirta. "Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića." Arti musices, vol. 38, no. 1, 2007, pp. 49-84. https://hrcak.srce.hr/index.php/17702. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Špoljarić, Mirta. "Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića." Arti musices 38, no. 1 (2007): 49-84. https://hrcak.srce.hr/index.php/17702
Harvard
Špoljarić, M. (2007). 'Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića', Arti musices, 38(1), pp. 49-84. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/17702 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Špoljarić M. Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića. Arti musices [Internet]. 2007 [cited 2024 October 14];38(1):49-84. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/17702
IEEE
M. Špoljarić, "Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića", Arti musices, vol.38, no. 1, pp. 49-84, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/17702. [Accessed: 14 October 2024]
Abstract
Krajem 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća u umjetnosti se usporedo događaju vrlo slične tendencije k oslobođenju od kruto oblikovanih principa. Jedan od tih oblika oslobođenja bio je instrumentalni teatar, a na području hrvatskoeuropsko-svjetske glazbe specifičan je odgovor ponudio skladatelj Silvio Foretić. Izuzev dvaju djela koja svojim karakteristikama dolaze na sam rub instrumentalnog teatra, a riječ je o Valse macabre i Quandoque bonus dormitat Orpheus,
četiri djela, Symphonie, Semi-mono-opera, Der achte Tag i Für Klavier?, specifičan su oblik «foretićevskog» instrumentalnog teatra. U njemu kao vrsti dolazi do spajanja triju elemenata koji Foretića najviše zanimaju, a to su tekst, akcija i glazba. Pritom je tekst glavni posrednik i prenositelj autorova angažmana, što ga poglavito otkrivaju literarno-satirički elementi, dok se akcija i glazba ujedinjuju kao dodatni elementi (ne manje važni, ali u ovome smislu ipak manje izražajni).
Keywords
Silvio Foretić; instrumentalni teatar; 20. stoljeće
Hrčak ID:
17702
URI
https://hrcak.srce.hr/17702
Publication date:
30.5.2007.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.394
*