hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića

Mirta Špoljarić

Puni tekst: hrvatski, pdf (151 KB) str. 49-84 preuzimanja: 651* citiraj
APA 6th Edition
Špoljarić, M. (2007). Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića. Arti musices, 38 (1), 49-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/17702
MLA 8th Edition
Špoljarić, Mirta. "Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića." Arti musices, vol. 38, br. 1, 2007, str. 49-84. https://hrcak.srce.hr/17702. Citirano 06.12.2021.
Chicago 17th Edition
Špoljarić, Mirta. "Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića." Arti musices 38, br. 1 (2007): 49-84. https://hrcak.srce.hr/17702
Harvard
Špoljarić, M. (2007). 'Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića', Arti musices, 38(1), str. 49-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/17702 (Datum pristupa: 06.12.2021.)
Vancouver
Špoljarić M. Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića. Arti musices [Internet]. 2007 [pristupljeno 06.12.2021.];38(1):49-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17702
IEEE
M. Špoljarić, "Glazba kao akcija - o instrumentalnom teatru Silvija Foretića", Arti musices, vol.38, br. 1, str. 49-84, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17702. [Citirano: 06.12.2021.]

Sažetak
Krajem 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća u umjetnosti se usporedo događaju vrlo slične tendencije k oslobođenju od kruto oblikovanih principa. Jedan od tih oblika oslobođenja bio je instrumentalni teatar, a na području hrvatskoeuropsko-svjetske glazbe specifičan je odgovor ponudio skladatelj Silvio Foretić. Izuzev dvaju djela koja svojim karakteristikama dolaze na sam rub instrumentalnog teatra, a riječ je o Valse macabre i Quandoque bonus dormitat Orpheus,
četiri djela, Symphonie, Semi-mono-opera, Der achte Tag i Für Klavier?, specifičan su oblik «foretićevskog» instrumentalnog teatra. U njemu kao vrsti dolazi do spajanja triju elemenata koji Foretića najviše zanimaju, a to su tekst, akcija i glazba. Pritom je tekst glavni posrednik i prenositelj autorova angažmana, što ga poglavito otkrivaju literarno-satirički elementi, dok se akcija i glazba ujedinjuju kao dodatni elementi (ne manje važni, ali u ovome smislu ipak manje izražajni).

Ključne riječi
Silvio Foretić; instrumentalni teatar; 20. stoljeće

Hrčak ID: 17702

URI
https://hrcak.srce.hr/17702

[engleski]

Posjeta: 1.201 *