Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.3.5

Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi

Monika Golubić ; Primary school Sunja, Sunja, Croatia
Valerija Begić ; Primary school Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Croatia
Žaklin Lukša ; Gymnasium Josip Slavenski Čakovec, Čakovec, Croatia
Petra Korać ; Faculty of Science, University of Zagreb, Department of Biology, Zagreb, Croatia
Ines Radanović ; Faculty of Science, University of Zagreb, Department of Biology, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.420 Kb

page 76-99

downloads: 2.157

cite

Full text: english pdf 788 Kb

page 100-105

downloads: 596

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje makrokoncepta Razmnožavanje i razvoj organizma među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih škola, na temelju učeničkih odgovora na pitanja uz makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma na Županijskom natjecanju iz biologije 2015. i 2017. godine. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Izdvojeni su i objašnjeni problemi koje učenici pokazuju u svojim odgovorima kao i njihove miskoncepcije vezane uz koncept razmnožavanje. Utvrđeno je i opisano postojanje niza problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivnost i samostalni rad učenika.

Keywords

konceptualno razumijevanje; makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma; 7. i 8. razred osnovne škole; natjecanje učenika; problemi i miskoncepcije

Hrčak ID:

192683

URI

https://hrcak.srce.hr/192683

Publication date:

27.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 4.247 *