Original scientific paper
https://doi.org/10.32633/eb.3.5
Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi
Monika Golubić
; Primary school Sunja, Sunja, Croatia
Valerija Begić
; Primary school Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Croatia
Žaklin Lukša
; Gymnasium Josip Slavenski Čakovec, Čakovec, Croatia
Petra Korać
; Faculty of Science, University of Zagreb, Department of Biology, Zagreb, Croatia
Ines Radanović
; Faculty of Science, University of Zagreb, Department of Biology, Zagreb, Croatia
Abstract
Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje makrokoncepta Razmnožavanje i razvoj organizma među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih škola, na temelju učeničkih odgovora na pitanja uz makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma na Županijskom natjecanju iz biologije 2015. i 2017. godine. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Izdvojeni su i objašnjeni problemi koje učenici pokazuju u svojim odgovorima kao i njihove miskoncepcije vezane uz koncept razmnožavanje. Utvrđeno je i opisano postojanje niza problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivnost i samostalni rad učenika.
Keywords
konceptualno razumijevanje; makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma; 7. i 8. razred osnovne škole; natjecanje učenika; problemi i miskoncepcije
Hrčak ID:
192683
URI
Publication date:
27.12.2017.
Visits: 4.247 *